Jump to content

SPS - Spansk merke - Erfaringer?


Kammeraten

Recommended Posts

Jeg står på trammen til å kjøpe meg en ny 9x19, og har plukket meg ut en SPS Enduro. Etter litt utsjekker blant mine bekjentskaper, så er det lite inntrykk å hente.

Noen velger å si at det er en Spansk utgave av STI. Finnes det andre sammenhenger enn "utseende" mellom STI og SPS?

 

All informasjon mottas med takk!

Link to comment
Share on other sites

Hei!

 

Jeg har en SPS Vista Short som jeg bruker i Open. Jeg har også en STI Edge som jeg nå bygger opp som en Open pistol. Mye likheter og begge funksjonerer meget bra.

Jeg kan ikke se noen forskjeller på pistolene som er avgjørende for kvaliteten.

 

Men som med mange, så har jeg byttet ut flere forskjellige deler for å gjøre pistolen mer optimal og minske funksjoneringsproblemer.

 

Så nå virker den som en drøm!!!

Link to comment
Share on other sites

Både sti og sps får ramme og sleide laget hos metro arms på Filippinene.

 

Forskjellen en finish og smådeler fra sammensetningen hos deres fabrikk.

 

Tidligere modeller har ett frynsete rykte men de som har vært laget de siste 4 årene er virkelig fine og er sammenlignbare med sti og para.

 

Sps enduro brukes her i landet av Steinar Haugli som har vunnet flere NM titiler i dynamisk med den.

Link to comment
Share on other sites

Om du kjøper SPS bør du bo i nærområdet til importøren, med mindre du stortrives i køen på postkontoret/post i butikk. Min tilbrakte mere tid hos posten den første tiden enn den gjorde hos meg eller på benken til børsemakeren hos importøren.

 

Det hele rettet på seg når jeg tok fila i egne hender, er nå storfornøyd eier av en SPS der bare sleide, sleidestopp, sikter, ramme og løp er originalt. Resten av delene har jeg byttet ut med noe som faktisk fungerer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...