Jump to content

våpenkjøp i deler


Ståle R

Recommended Posts

Regner de ikke låskasse som våpenet uansett da? Tror du skal slite med å kjøpe 100 kasser og 100 piper med argumentet "nei det er bare våpendeler, jeg skal ikke sette de sammen altså". :mrgreen:

 

Kjøper du en låskasse og en pipe så er det vel ikke akkurat så veldig mange grunner til det, annet enn å bygge et komplett våpen av det.

Link to comment
Share on other sites

Det spiller vel ingen rolle om pipen du kjøper er til en kasse du kjøper separat, eller en systemrifle av ymse slag?

Du kjøper jo bare begge deler separat og får dem på separate våpenkort. Koster jo akkurat det samme å få to søknader godkjent, som Lindskog sier er jo kassa "våpenet" i denne forstand.

 

Piper kan du kjøpe teoretisk sett så mange av at du blir blå i trynet av å finne plass i skapet til dem.

 

Edit:

Her var både Sjifen og Lindskog før meg ;)

Link to comment
Share on other sites

skal ikke jeg påstå å kunne noe fasit her. Men jeg vet hvordan det fungerer ved kjøp av system våpen, noe jeg er rimelig sikker på at gir svar til trådstarter. si du kjper deg en blaser r8. Da er låsekassa det som regnes som våpnet. Du kan da ha 6 låsekasser (våpen) i jaktgarderoben, og en "uendelig" mengde løp. Jeg har en weatherby boltrifle som rafdal har ombygd til pipeskifte system, der fikk jeg endret våpenkort til type: rifle repeter, kaliber: ingen. også har jeg da ett våpenkort på løp i 308 og løp i 22-250. Hadde det vært så enkelt som å regge en kasse som ren våpendel så hadde jeg aldri trengt å selge en rifle igjen :D

Link to comment
Share on other sites

Piper kan du kjøpe teoretisk sett så mange av at du blir blå i trynet av å finne plass i skapet til dem.

 

I utgangspunktet er det jo nok å låse inn EN vital del av et våpen, så da kan man vel egentlig stille pipene i en bunt i en krok? Eller stiller dette seg annerledes med deler som er registrert for seg?

Link to comment
Share on other sites

Regner de ikke låskasse som våpenet uansett da? Tror du skal slite med å kjøpe 100 kasser og 100 piper med argumentet "nei det er bare våpendeler, jeg skal ikke sette de sammen altså". :mrgreen:
Nå vi ser bort i fra at du skriver under på at du kun skal bruke våpenet/våpendelen til det som du har søkt om den til; hvor mange ting lister du opp som du lover å ikke bruke de til i dine søknader?

 

Kjøper du en låskasse og en pipe så er det vel ikke akkurat så veldig mange grunner til det, annet enn å bygge et komplett våpen av det.
Reservedel er vel den vanligste...
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...