Jump to content

Hvilke gjenger på norconia jw15 22lr ?


Jokken

Recommended Posts

Tror han skal være forsiktig med å strend inn på en skole eller verksted med ett våpen i disse hysteriske redd for slike ting tider.

Ta en snakk med en lærer eller verkstedsjef først om dette så de er klar over ditt erende før våpen tas ut av bil og ha det i en våpenkoffert eller futteral.

Dette er bare en tanke fra meg da jeg helst ønsker å slippe å lese om dette på VGs nettsider.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar og andre ting folkens. :)

 

Jeg kunne selvfølgelig tatt med meg våpenet ut på verkstedet og målt gjengene selv, men er jo greit og få det ned på forumet, for andre sin nytte senere, pluss at da slapp jeg og dragse det rundt.

 

Det er 1/2" 20 (unf) dette er svar i fra jaktdepotet. :)

Link to comment
Share on other sites

På salong er de to mest brukte 1/2"-20 UNF eller 1/2"-28 UNEF, de fleste produsenter har lyddempere i begge gjengesnittene. 1/2"-20 har vært mye brukt i Europa på luftgevær og salongrifler, mens man ofte bruker M14x1 (eller M15x1) på grovere kaliber med tykke nok løp. I USA blir derimot 1/2"-28 brukt til nesten alt fra luftegevær og opp til .308 (også ofte brukt på 9 mm pistoler). Derfor fins det mange flammedempere, kompensatorer og annet dill man kan kjøpe i dette snittet. Hvis riflen din ikke allerede er gjenget opp og du ikke har kjøpt lyddemper enda ville jeg vurdert 1/2"-28. De fleste produsenter av lyddempere tilbyr dette gjengesnittet (f.eks. A-TEC, Hausken, Sonic, Tronrud Engineering, Schutz og Larsen).

 

Det finnes selvsagt et utall andre gjengesnitt, Hausken har en oversikt over de mest kjente.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...