Jump to content

Linksskytter -kva er ulempene om eg kjøper ei recht-rifle?


FredrikK

Recommended Posts

Eg skyt links, og har tenkt å kjøpe ei rifle etter kvart, og lurer difor på kva eg taper på å kjøpe ei recht-rifle? Dei opplever eg nemleg som mykje enklare å få tak i. Eg er ny i faget og vil kjøpe ei relativt billig børse fyrste gongen, så finn eg ut om eg i det heile trives med jakt før eg bruker større summar... :smile:

Link to comment
Share on other sites

Ingen har svart deg på det du faktisk spør om. Her er min liste, ikke alt gjelder alle våpen, men jeg har opplevd alle sammen:

 

-Knotete avsikring

-Avtrekk tilpasset høyre-hendt skytter

-Knotete omlading

-Treg omlading

-Tomhylser i trynet

-Kolbe tilpasset høyre-hendt skytter

 

Jeg har hatt en høyrerifle, og kjøper ikke en til, med et mulig unntak for en halvauto. Drømmen hadde vært en Tavor, som jo kan bygges om til links uten kostnad, men det blir med drømmen her i Norge ja...

Link to comment
Share on other sites

Kjøp en brukt linksrifle. Jeg skyter også links og har skutt endel med rechts rifle. Det er knotete deluxe selv om det går an.

 

I tillegg til kolbe kan også (pistol)grep være tilpasset rechts skyting.

 

Halvauto var også med i vurderingen en stund. Også har jeg funnet ut at bøylerifle er moro.

 

 

 

Jeg har merket meg at selv skyttere som innbitt har insistert på at det går an å trene opp "feil" øye på en links skytter til å skyte rechts på en god måte går etterhvert over til links rifler fra det han tidligere kalte hjelpemiddelsentralen :lol:

 

 

 

Skyter du links så kjøp links.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...