Jump to content

Billig optikk


d-sle

Recommended Posts

Hei!

I ett anfall av kjedsomhet gikk jeg inn på Ebay og la inn bud på en riflekikkert. Hugser ikke navnet på vidunderet men var en 56 åpning hvertfall, tenkte jeg skulle ha den som reservekikkert på 223 rifla. Selgeren opererte fra Kina og kunne ikke levere til Norge så dette ble det en brå slutt på. Fikk doningen for et lavt bud og når jeg tenker meg om stod det Bushnell på kikkerten. Med både Rød og Grønn retikkel

Noen som har prøvd disse Low Budget kikkertene og vet om de fungerer.

Sitter på Finn nå og ser etter noe jeg vet hva er for noe.

Link to comment
Share on other sites

En selger i Kina som IKKE sender til Norge høres veldig rart ut.

Uansett er det ikke så galt at det ikke er godt for noe.

Som bjortork sier; det er som oftest piratkopier og dårlige sådan.

 

Kjøp heller brukt sikte i Norge, eller se på Sightron/Vortex/Redfield om vil ha et rimelig reservesikte som er mye bedre en de billigste kinasiktene.

Link to comment
Share on other sites

Kinabushnell ville jeg også styrt langt unna.

 

Man får billigere optikk, men Leupold VX2 er det tidvis svært gode tilbud på ebay, en serie jeg mener er særdeles prisgunstig når man først er i nedre del+ av skalaen. Med JetCarrier og et godt ebaytilbud kan man ende på 60-65% av norsk butikkutsalgspris, dette med frakt, toll og hele pakken. Vet det er kontroversielt å ikke støtte norske butikker, men er man en gjerringknark så er man det.

Link to comment
Share on other sites

Uansett er det ikke så galt at det ikke er godt for noe.

Jeg tror at det med disse siktene faktisk er så galt at det ikke er godt for noe. En ting er jo hvordan det er å se gjennom dem. En annen ting er jo om kula treffer på samme sted som trådkorset, og det er jo ikke noe man kan finne ut ved å titte gjennom dem. Av hensyn til dyret vil jeg ikke ha et sånt sikte.

Link to comment
Share on other sites

Uansett er det ikke så galt at det ikke er godt for noe.

Jeg tror at det med disse siktene faktisk er så galt at det ikke er godt for noe. En ting er jo hvordan det er å se gjennom dem. En annen ting er jo om kula treffer på samme sted som trådkorset, og det er jo ikke noe man kan finne ut ved å titte gjennom dem. Av hensyn til dyret vil jeg ikke ha et sånt sikte.

 

Jeg mente at det som var galt var at de ikke ville sende til Norge fra Kina.. Og det som er bra er at han da slipper å sitte med et urdårlig sikte.

 

:thumbup:

Link to comment
Share on other sites

Noen som har prøvd disse Low Budget kikkertene og vet om de fungerer.

.

Greie nok til trening og bruk i dagslys ut til 100 meter.

Noen skumringskikkert blir det ikke.

Noen ser det kjekt å bruke silketrykkmaskinen og trykke på f.eks Bushnell. Ny emballasje får de også.

At enkelte ikke vil sende til f.eks Norge skyldes sikkert tidligere klager fra det landet.

Du finner sikkert noen som vil selge til Norge men ikke til Polen.

Jeg har en som det er trykket Bushnell på som jeg observerte til salgs for en grei pris på Walmart.com under navnet Barska.

 

Omtrent sånn:

 

New Hot Sale Outdoor Sports Hunting New Style 3-9x40 Rifle Scope

USD 25 med frakt

http://www.ebay.com/itm/New-Hot-Sale-Ou ... c#shpCntId

 

 

3-9x56E Red Green Air Rifle Gun Mil-dot Illuminated Optics Hunting Scope

USD 52 med frakt

http://www.ebay.com/itm/3-9x56E-Red-Gre ... 5d453df68a

 

Jeg har sett lignende prøvd solgt til USD 220 tidligere.

Det er jo alltid noen Torsker som hugger til på ett godt tilbud :-)

 

Hvis du har ei salongrifle til NOK 1215

og har en flokk Speidere du vil lære opp så kan du jo tenke på det.

http://www.vapensmia.no/Shop/Product/SA ... N-22/15302

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Jeg mente at det som var galt var at de ikke ville sende til Norge fra Kina.. Og det som er bra er at han da slipper å sitte med et urdårlig sikte.

 

:thumbup:

Da er vi hjertens enige :D

 

Greie nok til trening og bruk i dagslys ut til 100 meter.

Noen skumringskikkert blir det ikke.

Dette er en relevant vurdering av optikk. Men jeg har vært borti slike sikter med løse retikler, og da hjelper det ikke uansett hva man klarer å se gjennom tuten.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg har vært borti ymse sikter jeg også, nyssgjerrigheten tok litt overhånd men nå har jeg og selgeren blitt enige om full refusjon via Ebay. Tager en Nikon tror jeg. med lav forstørrelses-skala. Har alltid jaktet i relativt tett bush så jeg må nok ned mot 3 gangern...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...