Jump to content

Bytte av stokk på 700sps .308


Bergseng

Recommended Posts

Hei

Har en remington 700 sps i kaliber 308 som jeg har lyst til å bytte stokk på.

Har sett på stokk ifra Boyds

http://www.boydsgunstocks.com/product.h ... 4&cat=1220" target="_blank

Er det bare å bestille stokk? eller er dette noe som krever en slags søknad?

 

Stokken er vel laget slik at det er bare å montere alt over fra orginal plastikk stokk?

 

På forhånd takk for svar

Link to comment
Share on other sites

Jeg bestilte stokk fra boyds nå så da er det vel bare å vente :D blir godt med noe annet enn en slapp gummikolbe trur jeg :)

Tipper du ikke trenger å vente så lenge....jeg bestilte samme stokken fra Boyds tidligere i September og etter seks dager(!) lå den på postkontoret (tom. i distriktsnorge...Tromsø). Stokken kjennes helt rå ut til den prisen..knappe 100$. Har ikke montert sammen enda, da jeg venter på nytt underbeslag.

Vurderer også bedding, men her skorter det litt på kompetanse!? Er det noe jeg kan gå på selv å gjøre....med kyndig veiledning fra erfarne her på Kammeret?

Link to comment
Share on other sites

... 6 dager :o

 

Tror det tok 10 uker fra rifle-stocks.com før mine kom.

 

Fins endel beskrivelser her samt videoer på youtube. Jeg forsøkte å bedde ene stokken min med båt-epoxy, men ble ikke helt fornøyd.

Så da ble et slikt "pilar bedding" kit kjøpt inn:

http://www.midway.no/epages/MidwayNorge ... 14141D6519

ser den ikke er på lager nå, men du får høre med din lokale pusher hva de kan oppdrive

 

hvordan det funker? det er eh, under arbeid enda :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Husk at Richards Microfit (rifle-stocks.com) ikke leverer fra lager. Når du bestiller legges ordren i kø for produksjon, og de oppgir at dette tar 6 - 10 uker.

 

Det er sant, og det var jeg jo klar over.

Men også viktig å huske å bestille riktig, så slipper man unna ekstraarbeid som f.eks å bygge om fra kort til lang låskasse :mrgreen:

P1010247.JPG

Link to comment
Share on other sites

kjøpte Boyds tommelhulls stokk til min 700 i .308. Meget fornøyd og hadde den på postkontoret etter 8 dager. Leverte inn til bedding og hentet idag. Børsemaker hadde et uhell og lagte et 4mm dypt rift i stokken, på utsiden. :trist::trist: Men uansett bedding anbefales på Boyds Stokker selv om det er veldig god passform. :):)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...