Jump to content

Noen som har erfaring med Sphinx 2000 9mm?


Madmax66

Recommended Posts

Shadow er flott, mye for pengene. Tanfoglio er veldig gode i grepet, litt større. Jeg skal ha meg en Tanfoglio så fort modellen jeg venter på kommer inn, forhåpentligvis i løpet av September. Hverken Shadow eller Stock 2 eller 3 er feil, hvilken man velger blir nok hovedsakelig smak og behag.

Link to comment
Share on other sites

Stock 2 har også justerbart baksikte. De faste siktene på Shadowen er uansett helt kurante, og kan byttes i justerbare hvis man vil.

 

Vil uansett helhjertet anbefale alle disse tre over en Sphinx 2000.

 

Nå får vel forhåpentligvis Capsicum inn de nye Sphinx SDP etterhvert, det ser også ut som lovende pistoler.

Link to comment
Share on other sites

Sphinx 2000 er ikke mulig å få tak i deler til, 3000 passer iallefall sleidelåsen fra Shadow.

 

Jeg ville vurdert Shadow og Stock2, jeg syntes Stock3 ikke svarte til forventningene mtp avtrekk.

 

En standard Shadow med oppgraderinger som competition-hane, lettere hammerfjær og rekylstyring i stål med buffer og fjærer i forskjellige hardheter for å "tune" våpenet til ammoen, er noe jeg kan anbefale.

 

Du kan også montere justerbart baksikte, om du ønsker. Det er mer "nice to have" fremfor "need to have"

 

Stock2 har jeg havesyken på nå, og den har blitt hyggelig priset ettersom Extreme-modellen har kommet :)

Og har du masse penger er jo Extreme flotte våpen... :)

Link to comment
Share on other sites

En standard Shadow med oppgraderinger som competition-hane, lettere hammerfjær og rekylstyring i stål med buffer og fjærer i forskjellige hardheter for å "tune" våpenet til ammoen, er noe jeg kan anbefale.

 

Mailman, les f.eks. dette. :winke1:

 

Er vel få pistoler du får så mye kurante factory options til som CZ og Tanfo. Capsicum Siggen er også flott, og har en god pris.

 

Nå Madmax66, blir du noe klokere? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Så bra! :mrgreen:

 

Helt sant det, factory options er i det store og hele regelen. Det er jo noe av det som er så flott med CZ og Tanfo, masse Production lovlige deler er tilgjengelige. Noe er det jo til Sig også, men ikke i nærheten like mye. Nå er vel uansett ikke det det viktigste, kontra det å finne en pistol som ligger godt i neven og som man trives med.

 

Trådstarter er jo uansett på riktig spor, virker ikke som om det blir en Glock ihvertfall. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Det er en Stock 3 med visse factory options installert, så den skal gå fint i Prod.

 

Har ikke vært borti den, men det virker som en helt kurant pistol synes jeg. Det er jo en Stock 3 med litt attåt, så helt feil kan det vel ikke bli. :D

 

Bare så det er klart, det er kun Sphinx 2000 jeg vil fraråde. 3000 er en flott pistol, og de nye SDP modellene blir nok ikke helt rævva de heller.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...