Jump to content

Hylsetørking


malt

Recommended Posts

Beerman hadde en god ide til hylsetørk: http://www.jula.no/catalog/hjem-og-husholdning/kjokkenmaskiner/mattilberedningsapparater/frukt-sopptorker/dehydrator-til-frukt-og-sopp-810048/ Med denne blir det ikke noe grining om brannfare og slikt heller.

 

NOK 199 hos Jula for en tørker.

Uforskammet billig.

Billigere enn hos Walmart.

Løp og kjøp den som kan.

Selv klarer jeg meg godt med kjøkkenhåndkle og lufttørking.

Ta godt vare på kvitteringen.

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Pleier å putte hylsene i en brukt 2L iskremboks og heller på 1dl rødsprit og putter på lokket og rister godt.

Heller deretter av rødspriten som virker som kondensfjerner på vannet i hylsene.

Deretter hiver jeg hylsene ut på ei avis og bruker en hårtørker 2-3min.

Rødspriten damper av raskt og hylsene er klare til lading.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Om jeg har et par dager mellom vask og lading legger jeg hylsene i bokser under varmepumpen et par døgn. Nå i vedfyringssesongen lar jeg de tørke på toppen av peisen (innsats i mur med rist på toppen) på en stekeplate gjennom en kveld eller to.

 

Har jeg dårlig tid går de rett i steikeovnen på laveste temperatur et par - tre timer.

 

Litt OT, men har noen forsøkt en oppløsning bestående av en liter vann, 2, 5 dl eddik, en ss zalo og en ss med koksalt? Satt nettopp og studerte en video på youtube hvor denne blandingen ble brukt. Jeg har til nå brukt sitronsyre, men er ikke helt fornøyd.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...