Jump to content

Tørke klær i boden


Ilatad

Recommended Posts

Hei

 

Når vi jakter elg bor vi i en liten hytte med grrage. i garagen er det bygd en liten bod der vi tørker klær og at oss en liten "dottsup". :wink:

problemer nå er at vi har blitt så mange jegere, når alle har hengt opp et sett eller to med våte jaktklær dannes det voldsomt med kondens. i tilleg henger klærne ganske tett, noe som gjør tørkingen vanskelig.

 

ettersom vi ikke har mulighet til å bygge ut boden trenger jeg tips til metoder for å få tørket klærne på kortete tid...

 

nå har vi en vifteovn som blåser varmluft og en pannelovn som gir litt varme, i tilleg må vi ha døra på litt åpen for å få ut fukt.

finnes det noen metode for å bli kvitt fukt uten å ha opp døra? vi har en liten ventil (ønsker ikke å sage større hull i veggen), kansje det finnes en lufttørker eller lingnende?

 

setter pris på alle slags tips og løsninger. :)

Link to comment
Share on other sites

Monter ei baderomsvifte i ventilen. Du får kjøpt for ein billig penge vifte med automatikk på start og stopp alt etter luftfuktigheita. Hmmm. du må kansje ha ein ventil for å få inn luft om rommet er tett.

 

Hørte ikke så dumt ut :)

rommet er langt fra tett så det går nokk greit :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Myson baderomsvifte kjøpt på clas ohlson. Den har automatisk stopp og start avhengig av den relative luftfuktigheten.

 

Men den er ikke verdt pengene. Den fungerer ikke slik den skal. Jeg tror ikke du får en billig og god fuktstyrt vifte. Så jeg råder deg til å kjøpe en helt manuell eller tidsstyrt vifte uten fuktelement.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Myson baderomsvifte kjøpt på clas ohlson. Den har automatisk stopp og start avhengig av den relative luftfuktigheten.

 

Men den er ikke verdt pengene. Den fungerer ikke slik den skal. Jeg tror ikke du får en billig og god fuktstyrt vifte. Så jeg råder deg til å kjøpe en helt manuell eller tidsstyrt vifte uten fuktelement.

 

Helt riktig, fuktstyrte vifter er ikke værdt pernga, varierende uteluftfuktighet endrer seg for mye til at vifta kan stå innstilt på en innstilling hele tiden.

 

kjøp en med snorbryter etc, et rom har ikke vondt av litt utlufting.

Link to comment
Share on other sites

jeg støtter den med luft avfukter, kjøpte en slik maskin på ett gitt varehus (ikke biltema) og har den på vaskeromet, skal love at den virker, beholderen på 2 liter fyller seg lett på en dag når der henger klær til tørk, har satt på en slange rett i sluken så klesvasken går så det suser, og perfekt når jeg kommer våt fra jakt. den trives vel best over 20 grader da, men dere har jo en ovn der så det burde være greit det.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Myson baderomsvifte kjøpt på clas ohlson. Den har automatisk stopp og start avhengig av den relative luftfuktigheten.

 

Men den er ikke verdt pengene. Den fungerer ikke slik den skal. Jeg tror ikke du får en billig og god fuktstyrt vifte. Så jeg råder deg til å kjøpe en helt manuell eller tidsstyrt vifte uten fuktelement.

 

Helt riktig, fuktstyrte vifter er ikke værdt pernga, varierende uteluftfuktighet endrer seg for mye til at vifta kan stå innstilt på en innstilling hele tiden.

 

kjøp en med snorbryter etc, et rom har ikke vondt av litt utlufting.

 

Har slik vifte på badet er vel 8-9 år gamal og kan ikkje klage på korleis den virker. Brukte litt tid på å stille den inn slik eg ville ha den men etterpå :D .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...