Jump to content

6 XC


Lasse

Recommended Posts

Hei. Kjøpte meg for litt siden en howa 1500 med tykt LWløp kammret i 6xc.

 

Tidligere eier sier han fikk nydelig presisjon med 105gr A-Max kuler.

 

Nå har jeg forsøkt litt forskjellig fra 33,5gr til 37gr(alt for høyt) med 203b/RL15

 

På 35gr så fyker kulene ut med ca 920 m/s og ingen tydelige trykktegn.

 

MEN... Får ikke presisjon. Sprer fra 3 til 5cm med denne ladningen.

Har og ladet litt 87gr vmax men heller ikke denne får jeg til og samle noe supert..

Er det jeg som er så forbanna dårlig skytter?

 

Har skrudd børsa fra hverandre og sammen igjen, har forsøkt og stramme etter alt av skruer men ikke f..

 

Så til spørsmålet, noen som har noen tips?

Hvor selger de eventuelt noe fabrikkammo som kan sendes med post?

Frustrert..

Link to comment
Share on other sites

Lasse, har samme våpen/pipe som du, bruker 105grain Amax med 39grain N19, col 68mm, 920m/s, fungerer som bare de med mitt våpen, bra presisjon på 100-300-500m.

Har testet både 105grain Scenar L og 105 grain Nosler C Competion, best preisjon med Amax synes jeg, skyter gås/rev/rådyr med denne, en kule til alt mitt bruk,,,,,

Link to comment
Share on other sites

3-5cm er mye

 

du har strammet skruer, sjekka for skit, at kikkerten er OK, og sitter fast? spredning til sides eller i høyden? neste på lista er vel da noe sånt som å veie kulene, sortere patronene på retthet?

- pusse løpet noe så eterisk grundig, så rent at du har lyst til å spise av det.

- krone det på nytt (uansett hvordan kronga ser ut)

- sjekke at låsklakkene (ennå) tar likt

 

105gr kulene i 8" stigning er igrunnen litt halvmarginalt stabile, og det er nok ikke mye av uhumskheter som skal til. Friskt i minne mitt gamle 223 løp som skjøt 90gr Berger mer presist enn jeg har sett noe skyte noe, helt til det var SLUTT. gikk vel fra 3mm til 50mm ila. under 100 skudd :cry:

 

K

Link to comment
Share on other sites

Løpet skal være gått ca 6-700skudd. Har skrudd etter skruer men får ta en full gjennomgang nå før jeg prøver på nytt, ladeutstyr (hylser/dier/kuler) kjøpte jeg av tidligere eier. Eneste nye er kikkerten.

 

Jaktmatch bør gå rimelig bra går jeg utifra?

 

Jeg bruker tofot med vugge og en beanbag. Er ikke noe supergod skytter men treffer mye bedre enn dette med 6,5 for eks.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...