Jump to content

Valg av pumphagle


Stabbis

Recommended Posts

Jeg skal gå til innkjøp av en pumphagle, og det står i mellom 2 hagler. Jeg greier ikke å bestemme meg. Valget er Remington 870 super Magnum og Benelli supernova.

Jeg har ikke noe kjennskap til noen av haglene så jeg håper noen av dere har litt kunnskap om disse om hva som er bra og hva som er dårlig? Noen med erfaring? Haglen skal hovedsakelig brukes til leirduer.

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal ha pumpehagle så ta en titt på Mossberg 500

http://www.google.com/search?hl=nb&sour ... ssberg+500" target="_blank

Den har en skikkelig sikring oppe på kolbehalsen og ikke i avtrekkerbøylen slik som Remington og andre pumper.

Ikke like kvass kolbe som Rem. og derved bedre å skyte med, masse ekstrautstyr å få tak i hvis det skulle være intresangt.

Kjempefornøyd med min og har foreløpig ikke sett noe annet av pumper som har gitt meg lyst til å bytte og jeg har sett mange pumper i min tid som hjelper på leirduebanen.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp Supernovaen, evt. ein eldre Wingmaster om du får tak i. Nyare 870 ville eg ikkje kjøpt.

 

Hva er det som er så dårlig med nyare 870 VS eldre? Jeg trodde de har kjørt med samme konstruksjonen i mange år.

Jeg skal ikke nekte for at supernovaen står høyt i kurs, men 870 er fortsatt på topp.

Jeg skal ta med sxp i vurderingen min og, problemet er at jeg ikke har noen mulighet å se noen av haglene i real life, grunnet ingen som har de på lager. Så om de i hele tatt passer meg er vanskelig å si. Jeg vet ikke om det er noen angrerett på våpen?

Link to comment
Share on other sites

870 har ikkje den kvaliteten den ein gong hadde, det er difor eg vil anbefale å prøve å finne ei eldre Wingmaster om du skal gå for denne konstruksjonen. Dei nyare 870 har meir plast, MIM-delar på stadar der det heller burde vore smidde delar, røffe løp, grov finish og den irriterande låsen på sikringa. Dette for å nemne noko. Dessutan har 870 vore plaga med litt mateproblem, spesielt med patroner med låg culot. Remington sjølv har vel gått ut og sagt at ein kun bør bruke ammunisjon produsert av nettopp Remington.

Supernovaen har rett og slett høgare kvalitetskjensle, er meir komfortabel å skyte med, spesielt med 12/89, og har ein meir solid konstruksjon og låsing av sluttstykket. Den er óg mykje glattare enn 870'en.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...