Jump to content

Børsemaker på tilbud


Afevang

Recommended Posts

Har erfart at lave priser går på bekostning av service. Det er jo selvfølgelig et valg man tar selv. Men at det skal gå på bekostning av kvalitet er noe annet. Man forventer vel at børsemakeren til Xxl vet hva han driver med ? Hadde 22'en til gjenging og fikk den tilbake med magasinbrønnen montert feil vei!! Er det bare jeg som stusser litt på det, eller bør man kunne forvente at en børsemaker også kan gjøre enkle feil ?

 

------------- Aim small, miss small -----------

Link to comment
Share on other sites

Tja, det er jo menneskelig å glemme seg bort en gang i blant da, drite seg ut også, børsemaker eller ei. Var gjengejobben bra gjort da, rett og pen og alt på stell? Hvis det du betalte for er bra utført og ingenting annet er skadet så er det vel bare å løsne skruene, snu magasinbrønnen og være fornøyd?

Link to comment
Share on other sites

Vel, man får det en ikke betaler for. Vi nordmenn er både ekstremt kravstore og gjerrige som få.

 

Når det er sagt, selv gode håndtverkere kan tabbe seg ut. Jeg vet om en slik som klarte å gjenge en pipe 1/2"-27. Har sett svært flott arbeide fra den fyren, han var bare ikke så inn i dette med gjenger. Og jeg er sikker på at gjengene var rette og fine :mrgreen:

Min egen CZ kom tilbake med baksikte frest skjevt i sleiden. Ba mannen ta et siktebilde selv, og da ble han jaggu paff. Ting skjer. Litt mumling og en uke senere kom den tilbake helt dørgende rett. Jeg kan se at det har vært sveiset opp, men det var godt utført og har holdt i 20 år så langt.

Link to comment
Share on other sites

sånn jeg ser det så lenge gjengejoben var utført bra så er det viktigere hvordan børsemaker tok tak i problemet når det ble fremlagt. Altså om han var villig til å rydde opp for seg når han ble konfrontert med at her var det noe galt.. Dette er jo en bitteliten filleting, så regner med at ts ikke gadd å ta opp dette med børsemaker/formidleren av jobben, om det ikke er verdt å si noe på til børsemaker så syns jeg ikke er verdt å si noe på i det hele tatt. Du fikk vel en gjengejobb utført til 5/600kr, neste gang så man man jo heller betale 1/1200 til en annen børsemaker for å sjekke om den ekstra prisen gjør at magasinbrønn kommer tilbak riktig vei :lol:

Link to comment
Share on other sites

Var på banen i går (standplassleder), en kamerat kom innom for å skyte inn sin T3 varmint i 6,5x55 som hadde fått montert Hausken demper hos en stor forhandler her på østlandet.

Det gikk fullstendig i "hytt og pine", spredning på 30-50cm. Vi tullet mye, og mange skudd ble skutt, kikkert av og på, og mye skruing før jeg oppdaget at det står kal.224 på demperen.

Jeg er fullstendig sjokkert, og hadde blitt veldig sint om det mitt utstyr.

Kameraten var også blitt lovet en munningsmutter som bevarer profilen/utseende på pipa, den fikk han ikke.

Utstyret ble utlevert av en unggutt, som etter sigende virket å ha lite greie på hva han holdt på med.

"Ferievikarer og ekstrahjelp" uten kompetanse er no' dritt.

Denne forhandleren som vanligvis utviser meget god service og kompetanse bør "legge seg paddeflat" etter denne episoden, og pisse kunden lenge og vell oppetter ryggen for å blidgjøre/kompensere vedkommende!

Link to comment
Share on other sites

Det er jo noen som liker "water sports", "golden showers", o.l... :lol:

 

Forøvrig, så er dette med feil demper ikke noe nytt.. Ei heller blanding av moduler (fra leverandør).

Dette skjer fra tid til annen, selv om det ikke burde gjøre det. I de fleste tilfeller blir det oppdaget før en ligger på banen med fingeren på avtrekkeren..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...