Jump to content

Anbefaling: ontactical.com - Rimelig utstyr til 10/22


5.6×15mm

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle komme med en anbefaling til en nettbutikk jeg oppdaget for en stund tilbake etter å ha sett meg lei av Midways til tider nærmest usaklige høye priser og Brownells uvilje til å sende enkelte deler til Norge.

 

Etter en del søking kom jeg over nettbutikken ontactical.com.

 

Dette er en amerikansk produsent som tilbyr forskjellige produkter til Ruger 10/22, herunder laderarmer, magasinutløsere, kompensatorer og takedown-skruer. De har også diverse produkter til 1911-pistoler, men det er utenfor mitt felt.

 

Produkter:

Jeg var på jakt etter en ny magasinutløser og ladearm. OnTactical har to forskjellige laderarmer i to forskjellige størrelser (1-inch og 3/4-inch) og hver ladearm kommer med tre forskjellige fjærer som er tilpasset ulike typer ammo. De finnes i seks forskjellige farger. Prisen her er $23.99, altså 150 kroner. Billigste tilsvarende produkt jeg fant på Midway koster over 460 kroner. Jeg endte selv opp med en rød 1-inch, "knudrete" ladearm.

 

IK4tydh.png

 

OnTactical har også tre forskjellige typer magasinutløsere. En kort type som er litt lengre enn Rugers originale, og to forskjellige lengre modeller som går under avtrekkeren. Forskjellen på disse to er at den ene er litt tykkere og har hull langs hele seg. Disse finnes også i seks forskjellige farger og koster henholdsvis $18.99 (119 NOK), $28.99 (182 NOK) og $33.99 (213 NOK). Her gikk jeg selv for den korte, røde typen.

 

3UymLk0.jpga7afQ3z.jpg

 

4eseCQQ.jpgkKpcM6V.png

 

 

Jeg har i tillegg også kjøpt en kompensator som jeg tenkte jeg skulle bruke når jeg ikke har påmontert lyddempteren. Disse kommer i to modeller der den billigste kommer i fire forskjellige farger og koster $23.90 (150 NOK), mens den dyreste kommer i to forskjellige farger, har hullene på skrå og koster $26.99 (169 NOK).

 

SQHWIUf.jpgTQfnEpu.jpg

 

 

De tilbyr også en takedown-skrue i titanium til $11.99 (75 NOK), men denne har jeg ingen erfaringer med.

 

r3HFi1D.jpg

 

 

Frakt:

Frakt for ett produkt er $9.45 (59 NOK). For alle de tre tingene jeg bestilte, betalte jeg $14.90 (93 NOK). Frakttiden var særdeles rask. Jeg bestilte den 22. juli, og på mandag (28. juli) lå det en pakke i postkassa, da med helga inkludert.

 

 

Konklusjon:

OnTactical tilbyr produkter som er betydelig billigere enn hva man får kjøpt i Norge, og i tillegg kan være vanskelig å finne andre steder. Frakten er rimelig og rask. Kvaliteten ser ut til å være god. Jeg er fortsatt på ferie, så jeg har ikke hatt mulighet til å montere delene, men jeg skal gjøre det så fort jeg er hjemme igjen. Anbefales!

 

 

-dybdal

Link to comment
Share on other sites

Takker for tipset, det skal sjekkes ut. Midway er bare å drite i, en del av prisene deres er jo rent landeveisrøveri. Hadde tenkt å handle den store rangebagen deres, en i klubben har den og er veldig fornøyd. Koster 999,- på Midway.no. Greit nok det for en god bag, helt til jeg sjekket hva den kostet i USA på Midway.com: $49.99! Sånne priser gir meg bare dårlig smak i munnen, og ihvertfall ingen lyst til å handle.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...