Jump to content

Permanent gps-halsbånd på hund?


Mikkel

Recommended Posts

Etter en episode med en tysk jaktterrier på rømmen i halvannet døgn i våres, med medfølgende veterinærbesøk og sårbehandling etter den uunngåelige grevlingslosskampen, kom jeg til å tenke på om det fantes teknologi nå som kunne passe til bikkjer som er spesielt tilbøyelige til å stikke av.

 

Det jeg ser for meg er en liten sender som kan syes inn i et ganske vanlig lærhalsbånd, og som har så lang batterilevetid at man ikke trenger å lade batteriet HELE tia. For å bare kunne finne posisjonen på en smarttelefon eller en pc, eller en vanlig garmin, holder det vel strengt talt at den sender signal en gang i timen eller noe slikt. Eller muligens et system som kan ringes opp ved behov?

 

Er det noen som har kjennskap til om det finnes teknologi som passer slikt bruk?

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ikke dum den der ! Selvfølgelig er en god hundegård det beste , men når bikkja er i stand til å hoppe ned fra verandaen og falle to meter ned for å ta opp jakta på trost og slikt i hagen , er det fort gjort at bikkja kan stikke av. Er han først løs , bærer det rett til skogs.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...