Jump to content

Breda enkeltløper samme som beretta??


Bernt

Recommended Posts

Hei.

 

Skulle kjøpe en brukt beretta enkeltløper, men da den ble pakket ut viste det seg å være en breda. Selger påstår at breda og beretta er samme hagla, men det kan da ikke stemme?? noen som kan avkrefte eller bekrefte det? Veldig lite å finne om breda på nett.

 

mvh.

Bernt

Link to comment
Share on other sites

Det tør jeg betvile sterkt. Breda holder riktignok til i Brescia, i likhet med Beretta, men Beretta opplyser ikke at de har eierskap over Breda, mens de faktisk opplyser om eierskap over "... its prestigious brands, Beretta, Benelli, Franchi, Sako, Tikka, Steiner and Burris..."

 

http://www.beretta.com/en/holding/

 

I call bullshit; be selger dokumentere, eller krev heving av kjøp eller reduksjon i pris som følge av feilaktig markedsføring.

Link to comment
Share on other sites

Bredas enkeltløper ligner visuelt på Berettas, men der stopper det. Breda var et billigmerke, og det ble solgt forskjellige modeller av enkeltløpere under det navnet, produsert av forskjellige småbedrifter i Brescia - langt det meste av italiensk våpenindustri ligger i den regionen. Berettas enkeltløper holdt Berettas kvalitetsnivå. De to kan ikke sammenlignes.

Link to comment
Share on other sites

HighPower har rett. Disse Beretta kopiene ble solgt under flere navn. I farta kommer jeg på Breda, Pedretti, Tecnimec, Canna Cromata osv osv.

Disse kostet ca. 400,-kr nye på 70-80 tallet. Berettas enkeltløper kostet nær 3000,- og er av en mye høyere kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Blir innimellom slik når den som skriver annonsen ikke forstår det som står der :wink: Må ofte lete litt for å finne fabrikat på disse haglene.

Som knivsamler er jeg innom endel engelskspråklige nettfora, og jeg flirer litt hver gang en eller annen amerikaner skryter av sin superkniv av et av de kjente europeiske merkene Inox eller Rostfrei :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...