Jump to content

Godkjent søknad på avveie i posten.


sondre88

Recommended Posts

Mottok og videresendte godkjent søknad (.308 win) vidare til forhandlar den 23.06. Eg bur i Oslo og sendte søknaden vidare til Jaktfall i Skien, der det enndå ikkje har dukka opp etter 9 dagar! :oops:

 

Sidan det er a-post, og ikkje kan sporast er det umogleg å veta kor lang tid det vil ta før det event dukkar opp.

 

Nokon som har vært i liknande situasjonar?

Viss eg kontaktar våpenkontoret i Oslo, kan dei lett gje meg "ny" godkjent søknad eller eit skriv slik at eg får handla våpenet, og prossessen fortsett som normalt.

 

Våpenkontoret har stengt på onsdagar, så spør her inne istaden.

Link to comment
Share on other sites

Min søknad ble borte mellom våpenkontoret og hjemme adressa mi , våpenkontoret laget til et nytt skjema og sente i posten framme dagen etter .

 

Søknaden som var på avveie kom i postkassa 8-9 uker senere , ble levert våpenkontoret og makulert

 

Så snakk med våpenkontoret så går detta helt sikkert bra !

Link to comment
Share on other sites

Ikkje sant... Fortvilans greier. Opplevd at post får utlandet gjeng mykje kjappare. Då som regel med tilbyderar som UPS.

Men då æ det litt forståelse og skjønn å oppdrive hos våpenkontoret hvertfall, visst ikkje eg får meld frå jaktfall i morgo om at det er framme.

Link to comment
Share on other sites

9 dager er ingenting for post i Norge. Selv har jeg opplevd flere ganger at et brev som blir sendt fra nabokommunen kommer ei uke etter at jeg mottar en pakke fra Amerika, bestilt samme dag som brev blir postlagt :roll:

 

Har samme erfaring. Etter at posten skulle bli mer "effektiv" så virker det som om alt skal gå via en diger flaskehals i Oslo.

Pakker går stort sett greit (men treigt), brev er helt lotto når de måtte komme frem.

Men litt skryt skal de få:

- fortolling av utenlandspakker har blitt bedre

- de tok opp kampen flere ganger for å prøve å få opp dagens 200,- grense til et vettugt nivå. Ikke at det hjalp, men de forsøkte i hvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Den følelsen eg au sitt med.

Her må det i tillegg innom enda ein flaskehals i Tønsberg.

Nå har det oppstått enda et problem. Snakka med far min som står som "CO" på brevet, så kom det til å bli vanskelig når brevet kjæm te sentralen i Kviteseid, da eg adresserte brevet (søknaden som politiet nyleg tok kopi av) til hans bustadadresse når han eigentleg bare har postboks. Sjølv om det æ ei lita bygd med mindre enn 3000 innbyggerar, og far min driv butikk, så dei fleste kjenner til han her oppe, så kom dei bare te å sende det i retur om dei ikkje fant ei postkasse, visstnok. Så nå ska me ringe te ein kjenning i posten, slik at han kan sjekke på mandag, ellers så må eg bare sette opp ei postkasse her på mondags morgon. Han har butikk vegg i vegg med posten i butikk her.

Så da fær me håpe at ein fær snappa det opp før dei sender i retur.

Og det må skje innan onsdag for da tar forhandlaren ut ferie...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Opplevd at post får utlandet gjeng mykje kjappare. Då som regel med tilbyderar som UPS.

 

Brevpost fra EU-land til Norge er mye raskere og billigere enn brev internt i Norge; det er så dumt at det er til å grine av men et 50grams brev fra en skotsk fiskerlandsby til Kristiansund koster 13-14kroner og tar 3 dager. Et brev fra Oslo til Kristiansund tar en liten uke(mer om det kommer en helg i veien). Skjønn det den som vil..

 

Men Posten Norges merkeligste oppfinnelse er "Klimanøytral Servicepakke"; denne sendes fortere fram en andre pakker til en lavere pris og er angivelig "miljøvennlig" :?::?::?:

 

Jaja, mer på topic; brevpost forsvinner veldig sjelden helt-men det er utrolig frustrerende å vente på at den skal dukke opp!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...