Jump to content

Leirdueskyting i statskog?


Kishoo

Recommended Posts

Hei.

 

Jeg er kun 10 min gammel på dette forumet å som jeg har sett på andre forum så blir ting spurt om utallige ganger.

så dere får ha meg unnskyld:)

 

Men værtfall er mitt spørsmål-

 

Hvem kan gi meg godkjenning til å skyte på statskog sine områder?

 

jeg tenker med en gang å ta en tlf til polisen å melde fra om

at jeg kommer til å skyte på aktuelt sted?

 

Jeg var på en liten rundtur i marka i dag (kongsberg) å fant leirduer og tomhylser og et nesten perfekt sted :D

 

hvordan praktiserer klientellet her inne skyting i marka utenom skytebaner?

er det mye av dette eller er folk mest på skytterbanen?

 

takk på forhånd for alle svar:)

Link to comment
Share on other sites

Ingen skogeier vil ha leirdueskyting i sin skog. Og det finnes faktisk meget gode grunner for det!

 

Mange vil heller ikke ha småviltjakt med hagle i sin skog. Det samme gjelder øvelser for Forsvaret med skarp ammo.

 

Hvorfor??

 

Enkelt og greit så ønsker man ikke stålhaggl eller forsvarets stål "miljø ammo" i trær som skal sages til plank.

 

Det lokale HV får ikke lenger drive øvelser med skarpe våpen i min skog lengre, og småvilt jakt er kun for nære venner som jeg vet

ikke vil bryte mitt stålforbud!

Link to comment
Share on other sites

Skal ikke så mange hagla til før motorsaga er sløv!

 

Motorsaga er det minste problemet. Det er når stokken kommer til sagbruket det blir farlig. Et stort sirkelsagblad har en ganske så stor hastighet og hvis det fanger et stålprosjektil kan bladet gå i stykker, det er farlig men det er også en fare for at stålkula sendes ut i lokalet med en stor hastighet og da kan den være meget farlig for de som jobber der. Et bly prosjektil i stokken oppfører seg ikke på samme måte. Det blir delt av sagbladet stort sett uten mere om og men. Det er enorm forskjell på hvordan bly og stål oppfører seg i en trestokk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...