Jump to content

Avtrekk til Rem mod 7???


Bergur

Recommended Posts

Jeg har en 7 av litt eldre årgang. Vet ikke hvor gammel. Flott våpen. Jeg fikk en børsemaker til å justere vekta til ca 1,5 kg (ikke målt). Godt ut i elgjakta skjøt jeg en kalv en dag det var noen minusgrader. Hadde en okse igjen på kvota og tok ladegrep. Jeg kjente m en gang at avtrekket ikke haket opp tennstempelet. Da jeg skulle teste våpenet på skytebanen skulle jeg skyte stående. Fylte magasinet, og tok ladegrep. Da jeg klemte ned hevarmen SMALT DET fra våpenet som var i ferdigstilling..... Kula slo inn i forkantbordet på taksperrene, heldigvis under under blekktaket..... Slikt er UTRIVELIG!!! Avtrekket er ikke stilt lettere enn ca 1,5 kg. Jeg kommer nok dessverre aldri til å stole på originalavtrekket.

 

Kjenner du til et 100% solid og dønn sikkert direkteavtrekk som kan brukes på dette våpenet? Bør kunne justeres til 1,2 kg uten noen som helst problemer/risiko. Men vil stå på ca 1,5 kg. Helst direkteavtrekk.

Link to comment
Share on other sites

Så vidt jeg vet kan du bruke alle avtrekk som passer Rem 700. Med andre ord har du verdens største utvalg i after

market avtrekk og sikringer. Timney, Shilen, Jewell, Bix'n Andy osv, osv..masse gode alternativer :-)

 

Selv har jeg Jewell og er godt fornøyd :-)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Synes det høres ut som du har fått justert avtrekket ditt av en som ikke har peiling.

Han har nok justert inngrepet alt for snaut.

Har selv noen eldre Remington rifler og har ingen problemer med å stole på disse.

 

Remington har tlbakekaling på rifler nå. Avtrekksfeil. Sjekk remington eller jakt og friluft.

Dette gjelder en serie av X mark pro avtrekket eller hva det nå heter og ikke avtrekket til en rifle av eldre årgang som trådstarter sier han har.

Link to comment
Share on other sites

her var wrangler ute før meg..

Jeg er veldig sikker på at det han skriver her er riktig..

 

 

At Remington avtrekk blir justert galt er det ingen tvil om..selv av erfarende børesmakere.

Det er gode avtrekk på orginalene, så dette bør ikke værer noe heft i å juster til å bli svert bra..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...