Jump to content

topp shot 22lr


Dzuve

Recommended Posts

Hei,er det noen av dere som har lagt merke til forsjelig ammo fra top shot fra levering til leverig på forsjelige serie av ammo?handla inn 1000skudd på det første og skutt rifla inn på 60m så gikk tom for ammo og da gikk jeg til xxl men ble utsolgt så da komm inn ny forsendning av top shot på xxl og da kjøpte jeg igjen 1000stk men nå sprer det helt jævlig.hmmm,umulig og stile inn.hva skjera tro?

Link to comment
Share on other sites

Dette finner du igjen i alle kalibre og alle produsenter og typer. De dyre merkene har mindre av disse variasjonene og er det som skiller fra "vanlig" ammo. Dette er også årsaken til at selv nybegynnere innenfor hjemmelading vil ha stor suksess i forhold til kjøpeammo.

 

Merket eksempelvis at lot'en vi kjøpte av CCI og Topshot viste seg at sistnevnte hadde mer guff i seg kontra CCI, mens forrige lot så var det motsatt.

Link to comment
Share on other sites

Trodde ikke at det skulle variere så veldig,fikk skutt inn rifla cz455 american på 70m innenfor en cm med forige ammo men nå var det helt umulig og få skytte den inn.cci går helt ujevnt rundt hele så tror ikke det er noe gærli med rifla altså..

Link to comment
Share on other sites

Cci gikk ikke så bra som top shot gjorde siden innkjøpe men første runde med innkjøpte skudd top shot skutt inn rifla på 70m innenfor en cm som sagt men nå med sama ammo jeg kjøpte nå nylig gikk helt jævlig for og si det sånn.alt sitter som det skal.dro gjenom løpe par tre ganger meg borsnake men det hjalp ikke noen ting.prøvde med Federal ammo også men det gikk overlyds som fy så om det kan vare at det har lagt seg for mye kober innapå løpe det vet ikke jeg men skulle blitt vekk etter jeg drar par tre ganger med boresnake igjenom.børsa er gått 2000skudd så det kan ikke vare løpe.tok lyddemper og demonterte den så det var så mye dritt inne så mye at jeg ikke trodde min egne øyne.mulig årsak tro eller?

Link to comment
Share on other sites

Uten demper har prøvd før dette oppstå men trefpunkte er anerledes som det er vanlig med og uten lyddemper.skutt inn med demper men skal prøve imorra igjen uten demper og se hva kan vare garlig.skruene sitter som det skal og har vurdert og bede den+hylse.

Link to comment
Share on other sites

Som Rausheim nevner, så er det ganske vanlig at det er forskjell fra lott, til lott. Spessielt den billige ammoen. Så når har funnet en type og lott som går bra, løp og kjøp mer av samme type. :) Ellers må du regne med både treffpunktforandring og annen spredning.

 

Når et våpen "plutselig" ikke går godt lenger og du har montert kikkert og lyddemper, burde dette være det første du sjekker. Sjekk om kikkerten sitter som den skal. Av med lyddemer og skyt flere serier. Samer våpnet uten lyddemer, så er det den som er synderen.

 

Du kan heller ikke forvente at våpnet går der det skal, etter å ha pusset løpet, eller når du skyter annen ammo i våpnet. Da må normalt skyte noen "pussse" skudd, med ammoen du skal teste. Bytter du ammo, nye "pusse skudd". Jeg bruker å skyte 5 stk. Noen mener en bør skyte mer, andre mindere.

 

Får en fremdeles ikke tilbake rimlige samlinger, må en sjekke videre. Og som oftest er det kikkerten, eller lyddempren synderen. Men jeg tror ikke du skal forvente 1 cm samlinger, på 70m med vanlig ammo.

 

Håper du har funnet problemene i dag.

Link to comment
Share on other sites

Hei

Har vaart ute og skutt rundt 200skudd av top shot uten lydemper og med demper men noen skudd sitter der den skal sitte og resta er overalt.prøvde med rws så det gikk nesten hull i hull.winchester også gikk bra og selve Norma også men cci og top shot var helt umulig.børsa likte ikke i førsten cci ammo men gikk kjempe bra med topshot så sjekka alt fra løp,kikkert ,skruer og da alt var ok så da er det ammo som er ute og kjører etter alt testinga.ble dritt leie og forsøke for å få det til..utrolig at dem kan lage ammo med så stooooor avik...

Link to comment
Share on other sites

Det er vel en grunn til at noen patroner koster 30 øre,- og noen over 3 kroner stykket. :smile:

Prøv heller Lapua eller Eley patroner til rundt 1,50.Dette er ofte de beste match patronene som er et hakk nedgradert.Vi vanlige merker lite til det :smile:

Litt dyrere,men du treffer der du sikter,hver gang.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at jeg har pøvd det meste av ammo og er helt enig at Rws går best i min cz 455.men den er dyr for plinging.når jeg fikk top shot i førstn til å gå supert håpa på nå er det bra men drittn er veldi ujevn fra serie til serie dem lager..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...