Jump to content

18 skudds CZ magasin i production. Problemfritt?


Recommended Posts

Hei

 

Har såvidt starta med Dynamisk. Bruker en Shadow med 3x18 skudds magasiner som fulgte med når pistolen var ny.

 

Noen som har noen praktiske tips på hvordan man redusere risikoen for å lade med 18 skudd? Det er jo bare lovlig med 15 i magasinet...

 

Hvordan vil det f.eks fungere å lage et ekstra inspeksjonshull på magasinene? Noen som har gjort detta og har målene?

Link to comment
Share on other sites

Du kan bruke 18 skudds magasinet, men du har ikke lov til å fylle mer enn 15 i det.

 

jeg mener det er viktig at du lager en fast rutine når det gjelder å fylle magasina slik at man får mer enn 15 med en feiltakelse.

 

Jeg bruker stort sett 50 skudds esker og med tomme magasin fyller jeg 15 skudd.

Etter å ha skutt en stage tømmer jeg de brukte magasinene og fyller opp eskene igjen. Her passer jeg alltid at på at det er 5, 10, 15 etc til 50 skudd. Blir det feks 27 skudd i esken etter å ha tømt magasina, tar jeg to skudd og legger i jakkelomma eller noe slikt som jeg bruker til å fylle opp hvis jeg skal starte med 15+1

Dette gjør at jeg enten fyller 5, 10 eller 15 skudd i magasina (20 går jo ikke). dette gjør det enklere å holde kontroll og sikre at jeg ikke fyller for mye.

 

Skal jeg starte med 15+1, tar jeg ett løst skudd fra jakka elelr bag, som jeg legger i magasinet som jeg skal starte med rett før jeg starter. Som regel etter siste walkthrough mens jeg er "on deck".

Link to comment
Share on other sites

Som Cardinal sier, helt uproblematisk å bruke, men pass på så du ikke fyller i for mye. Jeg har ofte ammoen min i pose istedenfor eske, og så gidder jeg ikke stå å telle mens jeg fyller magasin. Det jeg gjør er å fylle de helt fulle, altså 18 skudd, og så poppe ut 3. Idiotsikkert og funker hver gang, for jeg trenger ikke telle så høyt. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Er det godt om tid, funker det fint med å plukke fra en eske der patronene står på rekkke og rad.. Men ellers foretrekker jeg å ha dem i en pose/åpen eske der dem ligger løse. Har kun skutt et dynamisk stevne og opplevde ikke noe stress den gangen. Blir vel en del venting i Dynamisk?

PPC derimot, der vill jeg ikke plukke patroner fra eskene de kommer i..

Link to comment
Share on other sites

Ta frem den minste bormaskinen og en bor som går gjennom inspeksjonshullene.

Fyll 15 patroner og rist litt så de setter seg.

Nå ser du tilbringeren av plastikk gjennom hullet "18"

Borr ut en liten forsenkning og ha hvit eller grønn lakk i denne.

La det tørke.

 

Noen stapper i en patron til og lager rød prikk på 16 patroner.

 

Jeg har hvit prikk av korrekturlakk på 15 skudd og det greier seg.

Lett å ha kontroll og ja det er lov :mrgreen:

 

Lykke til.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Som Cardinal sier, helt uproblematisk å bruke, men pass på så du ikke fyller i for mye. Jeg har ofte ammoen min i pose istedenfor eske, og så gidder jeg ikke stå å telle mens jeg fyller magasin. Det jeg gjør er å fylle de helt fulle, altså 18 skudd, og så poppe ut 3. Idiotsikkert og funker hver gang, for jeg trenger ikke telle så høyt. :mrgreen:

 

Jeg kan stappe 19 skudd i originalmagasinene mine, så her er det lett at det blir feil på en dårlig dag :shock:

Link to comment
Share on other sites

Ja dæven. Det har ikke jeg vært borti, har sjekket at alle mine bare tar 18, en til går ikke i selv etter en bedre middag og et par flasker vin. Men det er helt klart at man må teste selv, og ikke ukritisk høre på alt noen tilfeldige idioter på internett sier. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...