Jump to content

Topcom radio


gordon setter

Recommended Posts

Til rypejakta i år kjøpte vi på jaktlaget Topcom Longe Range radioer på clas ohlson.

Må bare skryte av disse radioene.

De har en rekkevidde på 9km, vel å merke med fri sikt, men vi testet på litt over denne avstanden og lyden var klar og tydelig.

Radioen er solid et intrykk man får når man holder den i hånden.

Batteri kapasitetet varte de tre dagene vi jaktet på det oppladbare batteriet som følger med, er og mulig å bruke AA batterier. Den har 8 kanaler.

Radioene kommer to og to i en koffert med to mikrofoner.

 

Til vårt bruk på rype og skogsfugljakt så har dette vært en investering som virkelig var verdt det, og kan virkelig anbefale disse :P

Og skulle likt å sett to stykk radioer til kr 799,- som slår disse.

 

http://www.clasohlson.no/Product/Catego ... 437;251217

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Vi er noen som bruker disse på gåsejakta og i "lettere" rypeterreng, og den overgår all forventning, anbefales!

 

Ja fikk anbefalinger før jakta på disse, så er flere med samme erfaring.

Vi er fem mann som jakter sammen, lett å holde kontroll på hverandre, fint til å avtale møte plass for lunsj f.eks.

Er rimelig store områder vi jakter i så lett å miste hverandre.

Link to comment
Share on other sites

Og skulle likt å sett to stykk radioer til kr 799,- som slår disse.

Hvis det er snakk om UHF så vil jeg si:

Lafayette DC-446

Prisen er bedre, og radioene er strålende!

http://www.xxl.no/shopping/showitem.aspx?id=67991

 

Kjøpte to sett av disse, men nå er de på dynga!

Du hører noen er i andre enden, men ikke hva de sier.

Men de funker veldig bra dersom det er maks 100m med fri sikt.

 

Neste gang blir det noe skikkelige greier!

Link to comment
Share on other sites

Ja, mandagsprodukter kan man få selv fra den beste...

 

En på laget hadde en slik radio med 3 km rekkvidde på. Han mistet kontakt på sin radio bare det var litt kupert terreng, jeg gikk sammen med han og min Topcom var helt klar og fin, mens han ikke fikk inn de andre jeg snakket med på sin.

Så er rimelig sikker på at det er stor forskjell på disse radioene med 3 km rekkevidde og opp til Topcom sin med 9 km, kvalitetsmessig virker og Topcom veldig solid og virker som de tåler litt.

Link to comment
Share on other sites

Tar poenget ditt... Har selv ikke prøvd topcoms produkter.

 

Tingen var han som hadde problemer på 100m, der må det åpenbart vært en feil på radio. Og den burde vært returnert til forhandler for bytte/reperasjon, og ikke vært kastet på dynga for å si at dette er dritt.

 

Lafayetten(e mine) fungerer veldig bra til den bruken jeg har, og blir det store avstander og kupert terreng er det bare vhf som duger..

Link to comment
Share on other sites

Ja, mandagsprodukter kan man få selv fra den beste...

 

Kjøpte meg to sett, men det var ingen forskjell på disse. Tviler på at jeg fikk 4 mandagsprodukter.

 

Okei.. Da har jeg helt andre erfaringer enn deg da. Kanskje det er jeg som har fått mandagsproduktet da? :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...