Jump to content

Remington 600.…


Maritim

Recommended Posts

En kamerat har arvet en remington 600 etter sin bestefar. Dette er en litt pussig utseende rifle med påfallende kort løp.

Er det noen som har erfaringer med børsa?

Og hvordan er reglene for løpslengde? Mener å huske jeg leste et sted at rifleløp ikke kan være kortere enn "sånn og sånn"...

Setter pris på svar.

 

Martin.

Link to comment
Share on other sites

Rifla til kameraten er cal. 308. Han er nybakt jeger og trenger en allrounder. Vil denne fungere eller er den ment for noe helt spesiellt?

Om han skulle ønske å bytte, hva kunne han forvente å få for den?

våpenet er brukt men i god stand.

Link to comment
Share on other sites

Hvis den er i OK stand kan han godt begynne med den. Eneste ankepunktet er at den er relativt lett, og da kan rekylen være et problem for ferske skyttere. Men det er en tilvenningssak.

Eventuell utskifting kan han vurdere når han har kommet i gang og dannet seg et bilde av bruk og behov.

Link to comment
Share on other sites

Det eneste som er feil med 600'en er at det ikke er en 700'.

Den ble utskjelt grunnet utseende når den kom (tilnavn som Remington StarWars etc). Storebror er såpass etablert at

det meste kommer i skyggen. Mohawk'en er en av mine favoritter.... helstokk for barn :lol:

 

(For de som lurer på hva 700 og 600 står for så vil jeg anbefale en pils og et skyvelære......helst ikke et metrisk..)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...