Jump to content

Ladesett til Sauer 200 str


sondreef

Recommended Posts

Hei! Jeg skal kjøpe mitt første ladesett og tenker å kjøpe dette: http://www.hjemmelading.no/produkter/12 ... 1215360380" target="_blank" target="_blank

Jeg skal lade 6,5x5,5 sauer.

Mitt spørsmål er hva slags dier trenger, vet at jeg trenger 6,5x5,5 scan, men hvilke av disse: http://www.hjemmelading.no/produkter/12 ... 1317992760" target="_blank" target="_blank trenger jeg?

Takker på forhånd på svar.

Link to comment
Share on other sites

Ut fra det jeg ser av linken du legger ut har ikke Alvestad det du trenger av dier. Pressesettet er helt greit, og det er ingen dårlig pris heller.

 

Jeg ville ha ringt og spurt når de venter å få inn LEE DeLux diesettet. Det kan ta litt tid å få svar hos Alvestad for tiden, han er syk og det er vel kun en person tilstede, men prøv flere ganger!

 

LEE sine diesett er helt OK, har dem selv i flere kaliber.

Link to comment
Share on other sites

For så vidt enig med Eide i at Dillon 550 gjør jobben raskere, MEN en Dillon som første presse til en som aldri har ladet tidligere??

 

Han bør i alle fall være flink til å lese bruksanvisningen og til å holde tungen rett i munnen. Det er lett gjort å gjøre feil hvis man ikke er ekstremt nøye når man lader, og mye raskere å gjøre mange flere feil mye fortere med en karusell. :forvirra:

 

Men selvsagt er man meget disiplinert og leser bruksanvisningen nøye, og gjerne har en mer erfaren hjemmelader å spørre til råds er det ikke noe i veien for å begynne med en Dillon. Det finnes karuseller som er mye mer kronglete enn en 550. :wink:

Link to comment
Share on other sites

MEN en Dillon som første presse til en som aldri har ladet tidligere?
Det er definitivt ikke noen presse for nybegynnere. Dessuten har den ikke mulighet til egen stasjon for å få varsel om for mye/for lite krutt - det er sprengt Sauere pga. slike feilladninger.

 

Hvis man vil bruke litt ekstra penger, og lade lettvint, og nesten like fort som på an 550, bør man absolutt vurdere det beste - Bonanza Co-Ax.

Link to comment
Share on other sites

Den har mulighet til varsel om en setter opp kruttvarsel før kuleisetting. Er en ledig plass for det, ulempen er at all håndtering da er på høyre side.

Dillon 550B er en grei presse det om en får hjelp til å sett den opp.

Tenker om en skyter mye å kjøper en ok enstasjonspresse vil en sitte å tenke på at om en hadde hatt en karusellpresse hadde det kommet ut en ferdig patron for hver gang en trekker i spaken :)

DFS skyttere necker stort sett bare og så det er lite smøring og problematikk rundt det.

 

Jeg personlig har testa det med dobble fyllinger, det er ikke plass på de kaliber jeg har testa det på. Med 0- fyllinger kan det være fare ja. Men må ha hodet med seg uansett presse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...