Jump to content

Jaktfeltrifle til Jente


jørn håvard haugen

Recommended Posts

Hei, Samboern min tenkte og kjøpe seg en jaktfelt rifle da hu har lyst og være med og skyte.

Tenkte og høre om det er noen som har noen meninger om hvem stokk som passer best til jenter.

Det er vel best med kkc stokk for den virker litt slankere

Har sett litt på tikka t3, Den er ikke så kostbar,

Hva mener folk

På forhån takk:)

Mvh Jørn Håvard haugen :):P

Link to comment
Share on other sites

En T3 lite i originalstokk blir ikke mye feil. I 223 etter mitt syn, om konkurranseskyting er hovedfokus. Med PPU ammo er den mer enn presis nok til alt slikt, det koster nesten ikke noe heller, rifla er lett, presis, lita og lett om jenta er det. T3en har et vel fungerende magasin også, og er i det hele tatt gjennomprøvd, og en får masse stash som passer til den om en vil gjøre personlige tilpasninger.

Er hun et litt mer solid kvinnfolk så har en jo T3 Sporter en mer ergonomisk stokk. Men den er litt svær til småjenter - prøv!

 

En KKC eller en GRS, en McMillan eller en Manners stokk kan en hive på etterhvert, etter smak. Kikkert ville jeg absolutt valgt en liten en, og forstørrelse etter klasse - retikkel etter smak - men kanskje et enkelt et?

 

Se på og prøv mest mulig selv, og hør minst mulig på andre, særlig selgere. Om mange sier det samme - hør på.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...