Jump to content

Dynamisk rifle i Bergen?


Recommended Posts

Jeg bor i Bergen, og har lyst å prøve meg på dynamisk. Ikke bare pistol, men på sikt også rifle. Pistolklubben jeg er med i har ikke dynamisk, så jeg prøver å finne ut hvilken klubb som er mest attraktiv.

 

Hvor stort er egentlig miljøet for dynamisk rifle i Bergen?

 

Slik jeg forstår det, er det Bergen Pistolklubb og Bergen Skytterunion som driver med dynamisk rifle i Bergen. Stemmer dette?

 

Stemmer det at Bergen Skytterunion kun har innendørsbane?

Link to comment
Share on other sites

Der er 3 klubber som driver med dynamisk i Bergen. Den du nevner (BSU), Bergen Pistolklubb (BPK -BEP er forkortelsen for praktisk delen- ) og Bergen Sportskytterklubb (BSK).

 

Approberte stevner arrangeres av BPK og BSK. Begge disse driver med pistol og rifle. BPK er utendørs med de begrensinger dette har på treningsmuligheter på kveld, søndager og helligdager. BSK er innendørs, men arrangere sine riflestevner på utendørsbane.

 

BPK driver med samme skyting som Åsane PK (regner med at du skyter i denne eller NOP?), og det skulle være enkelt å melde seg inn/melde overgang til denne klubben hvis du allerede faller inn under UIT skyting. Der etter kan du sette deg opp på liste/melde din interesse for å ta sikkerhetskurs for dynamisk skyting. Du kan så klart gjerne samtidig sette deg opp på venteliste til sikkerhetskurs hos BSK. Min egen anbefaling er å være medlem av begge disse lagene (er det selv), da kan du knalle utendørs på solskinnsdager og innendørs på gråværsdager.

 

BSU hadde jeg satt som siste alternativ da der ikke finnes noen form for arrangering av stevner som ligger ute på nfps.no (approberte), og eneste muligheten for å komme inn i laget er via bekjentskap i følge deres nettside.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det at Bergen Skytterunion kun har innendørsbane?

 

Da jeg var medlem i BSU på slutten av 90- tallet hadde vi innendørsbane i en gammel bunker under meterologisk institutt. Kunne vel strekke holdet til omlag 60-70 meter. Vi skjøt også ute på Ulven leir med ujevne mellomrom. Hvordan det er nå er jeg usikker på.

 

Den gang måtte man ha anbefalling fra to (?) andre medlemmer for å bli medlem.

Link to comment
Share on other sites

Mulighetene til å benytte Ulven forsvant for en god del år siden. De eneste som får gjøre noe der nå er NOP.

 

BSU har fortsatt samme tilholdssted. BSK flyttet fra Fageråsen til Laksevåg rundt 1998/99. 4 skytebaner med en mulig femte over (lang?)tid. Sistnevnte ca 50 meter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...