Jump to content

Hodgdon Varget krutt...


xc70

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Jaktdepotet sender Varget, og annet krutt med Bring-Cargo. Siden, det som Sauer 150 skriver må sendes som ADR, og få av postens sjåfører er godkjent for dette.

Ammunisjon er ikke klassifisert som sprengstoff, og kan sendes (i små mengder) med vanlig (post)bil

Prisene varierer litt med hvor i landet du bor. Men starter på 405kr til firma-adresse i SørNorge til ca 600 i Nord.

Dersom du vil ha det tilsendt til en privatadresse, tar Bring ca 350 kr ekstra i oppringnings gebyr.

En del kunder har etter hva jeg har skjønt avtalt levering med lokalbutilken eller bensinstasjonen.

 

- ambisjonsnivået på kruttservice er høyt , så bare ta kontakt med Jaktdepotet og spørr.

Nb. Han som styrer med krutt-sendingene slutter ofte tidlig, så ring før 14.00

Link to comment
Share on other sites

Det blir ganske dyrt for oss som bor nordpå og ikke er stor forbrukere av krutt. Å betale 600kr i frakt når en bare skal ha et par dunker for å forske litt med, blir stivt.

 

(Men om en kunne ta fellesbestilling så kan det jo bli en annen sak)

 

Lillefix

Link to comment
Share on other sites

Har og vert innom tanken på felles bestilling. Men 99% av hjemmeladerene her bruker Vihtavouri krutt. Så da blir ikke det så lett....

Sitter langt inne å bestille en boks Varget til 383kr for så betale 755 kr i frakt til min postkasse.

Men må mann så må mann.... :D

Link to comment
Share on other sites

Kjøp den største dunken, så blir regnestykket bedre pr kg krutt ;-) sikkert noen som kjøper litt av deg om du ikke trenger alt, det fungerer utmerket med 22-250 og 52grs Nosler custom HPBT (1150 ms)... Skal også teste med 30-06 og 110grs Vmax etterhvert, samt 40grs Ballistic tip i 22-250. Jeg er fornøyd så langt...

 

Skrevet i beste hensikt, forstå det den som vil.

Link to comment
Share on other sites

Ser den, men her er ingen andre som har fått opp øynene for Varget....kun vitha,vitha,vitha,vitha....

Til 223 passer dette perfekt for meg med både lette og tunge kuler. Har ladet meg opp noen 6,5x55 og vil prøve varget i dette caliberet og. Skal vist ikke vere helt optimalt med tyngre kuler i 6,5, men jeg vil prøve. Hadde vert snydens å kunne ha bare en kruttboks å forholde seg til.... :D

Det billigste blir nok å få Varget hos den lokale butikken. Men da må Norma få dette inn. Når dette vil skje, veit jeg ikke....

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...