Jump to content

Jegerklassen, gås og toppjakt.


freezingduck

Recommended Posts

Er på jakt etter ei rifle som jeg kan bruke på toppjakt, gås og i DFS jegerklassen.

Har sett på Sauer 202 Jaktmatch, men det virker som den blir for tung.

Er jo maks 4,5kg i jegerklassen og det forsvinner ca 750gram i montasje, kikkert og butler creek.

Tenkte da kjøpe en Zeiss Victory HT 3-12x56 med skrutårn, selv om jeg kunne tenkt meg mer forstørrelse.

Denne er lett, har justerbare tårn, selv om det er BDC og er lyssterk.

Er det noen som bruker jaktmatch til jegerklassen?

Ser at det står fra 3,7kg men har skjønt at de er nærmere 4kg i virkeligheten.

 

finnes det andre gode alternativ med lav vekt og bra presisjon, eller går det greit med jaktmatchen?

 

Jakter i dag med en 700ltr i 308 og vil ha den innskutt med storvilt ammo og slippe å skyte den inn så ofte.

Link to comment
Share on other sites

finnes det andre gode alternativ med lav vekt og bra presisjon, eller går det greit med jaktmatchen

Hva med å kjøpe en 200STR og skyte i kl. 1-5? Feltskyting er normalt utenom jaktsesonger, så det går smørfint å bygge om i mellom, og en 200STR med en litt mindre stokk enn originalen finker bra på gås og toppjakt og - selv om den blir litt tung.

Prisen for en 200STR med to skjefter og diopter er nok framdeles under en 202 Jaktmatch.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...