Jump to content

Trenger hjelp! Ruger MKI - montering etter puss


Mido

Recommended Posts

det er viktig at den faller på plass på rett sted, hvis ikke setter du den sammen lett, men fortsatt uten funksjon eller låst slutstykke. Inrstuksjoner finnes på rugers hjemme sider som pdf.

 

Tar litt tid med mye banne ord så sant du ikke setter sammen en omtrent en gang i uka... pusse ruger gjøres sikkert maks 1 gang i året i klubben jeg skyter, var med på det, og det var en god del herk å få sammen.

 

Fine er at de går rimelig greit leeeeeeeenge uten puss. thank god.

Link to comment
Share on other sites

Joda, det har jeg gjort. "Hammeren" i posisjon slik at den kan ses. Altså etter boka. Men det er nok en eller annen liten detalj jeg overser i min ukyndighet som forårsaker dette.. Håper noen kan forklare dette, da jeg ikke har noen jeg kan spørre som kan vise meg det fysisk på en ukes tid..

Hold først pistolen ned, og trekk av slik at hanen er nedspent. Deretter vinkler du pistolen slik at hanestaget treffer den lille nedsenkningen bake låsestaget og holder seg akkurat der mens du fører låsestaget inn mot skjeftet.

Link to comment
Share on other sites

dette fikser du, du klarer neppe å ødelegge den.

 

Sier det slik, kan fort ta en god del forsøk å få alt til å klaffe. Trøst deg med at da jeg var med på klubbens ruger puss, var så og si alle håpløse til dette, uansett. Selv om de vet hvordan, tar det gjerne 10-20 forsøk på å få det korrekt hehe...

 

"got 99 problems, and a bitch aint one"

Link to comment
Share on other sites

Huff, ja den Rugeren...

 

Jeg har demontert den en gang for puss. Og aldri, ALDRI skal jeg gjøre det igjen!

Nå bare sprayer jeg mekanismen en gang i året, og lar dritten renne ut før jeg tørker den.

Jeg søkte på Youtube, og fant ut hvordan jeg fikk skiten til å fungere igjen. Husker ikke videoen, men det er bare å søke der.

Link to comment
Share on other sites

Utgangspunktet: hanen er opphaket (spent, men ikke fjærbelastet) og hanestaget henger fritt ned i tomrommet hvor låsedingsen skal være.

 

Toppen, komplett med bolt, settes på. Pek pistolen mot gulvet.

 

Med løpet pekende nedover: ta avtrekk - du skal kunne høre at hanen faller fremover - stikk låsedingsens bolt opp gjennom toppen. Pek pistolen mot taket.

Med løpet pekende oppover: sving låsedingsen inn i skjeftet.

 

(Hvis alt er riktig skal låsedingsen kunne svinges lett på plass og bolten skal ikke kunne beveges bakover uten motstand.)

 

Vipp låsen på plass.

 

Voilà.

Link to comment
Share on other sites

Utgangspunktet: hanen er opphaket (spent, men ikke fjærbelastet) og hanestaget henger fritt ned i tomrommet hvor låsedingsen skal være.

 

Toppen, komplett med bolt, settes på. Pek pistolen mot gulvet.

 

Med løpet pekende nedover: ta avtrekk - du skal kunne høre at hanen faller fremover - stikk låsedingsens bolt opp gjennom toppen. Pek pistolen mot taket.

Med løpet pekende oppover: sving låsedingsen inn i skjeftet.

 

(Hvis alt er riktig skal låsedingsen kunne svinges lett på plass og bolten skal ikke kunne beveges bakover uten motstand.)

 

Vipp låsen på plass.

 

Voilà.

Bra, Niki!! Det der skal stemme ganske bra, det du sier.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...