Jump to content

Swarovski og Leica Magnus


gmaxtiller

Recommended Posts

I den klassen må du teste dem i et laboratorium for å avgjøre hvilken som er best, du klarer ikke avgjøre det ved å se gjennom dem. Se på begge og velg den du liker best.

 

Konklusjonen stemmer! Personlig ville jeg foretrukket Leicaen, fordi dette er stilig og Swaro/Zeiss har allerede for mange markedsandeler. Konkurranse er bra og sunn som man sier.

Link to comment
Share on other sites

Har også vurdert et slikt sikte en stund. Har studert div data og sett på brukererfaringer her inne, men har ikke fått tafsa på eller prøvd noen ennå, men tar meg den tid jeg trenger. Vil ikke sleise ut over 20 lapper på optikk og ikke være fornøyd etterpå.

Når det gjelder disse to nevnte ser begge meget bra ut, men det er en detalj jeg personlig er litt skeptisk til, og det er "dotten" eller rettere sagt størrelsen på denne. Den er hhv 1 og 6 cm på Swaroen og 1,5 og 10 cm på leicaen ved max og min forstørrelse @ 100 m. Swaroen er da noe bedre på dette punktet. Sikkert ikke noen big deal, men likevel, vil som sagt ikke ha noe som irriterer på så dyr optikk.

Her synes jeg at Zeiss har en mye mer elegant løsning da lyset ikke dekker mer enn tråden I korset, ja faktisk litt mindre.

Selvsagt måtte Zeiss komme med V8en da, så nå er det ennå flere alternativer å se på.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke sett i swaro 2.5-15, men hadde Leican en stund og har en Z6i 5-30 nå.

Jeg fikk inntrykk av at Leica var meget rå i skumring, og hadde knallbra oppløsning og kontrast, men litt CA i høykontrastsituasjoner, noe som ikke swaro er plaget med(? ). Som nevnt er det smak og behag, og de kanskje mest tydelige forskjellene er vekt/størrelse, størrelsen på dot'en og at Leica har noe bedre tårn.

Link to comment
Share on other sites

Litt usikker på om dette gjelder i forstørrelsene som er nevnt her, men da jeg skulle ha meg 1-6 endte jeg opp med Leica grunnet større utgangspupill. Det gjør den mindre kresen enn swaroen på hodeplassering.

 

Sent from my C6903 using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...