Jump to content

noen i Oslo-området som kan vær behjelpelig med lading?


holmvaag

Recommended Posts

er fra Nordland, men bor med samboer i en leilighet i Oslo, så har ikke plass til ladepresse her.... noen som kunne hjelpet en stakkar som ikke får laddet skudd til ei rifle i 308win?:)

 

kan lade de selv, men om en av dere gidder å lade 100-300 stk hadde det vært supert!

Link to comment
Share on other sites

Tips! Fest ei presse på ei solid plate. To tvinger holder denne godt nedpå kjøkkenbordet/ benken. Alt får plass under senga etter bruk. Sokkeskuffen fungerer som lager for komponenter. Praktiserte microstasjon selv da jeg bodde på relativt få kvadrat ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke trådstarter mener at han trenger hjelp til kunnskap rundt lading, jeg tror heller han trenger en ladepresse for å lade ammo på. Kjent sak for oss som er fra andre deler av landet og bor i Oslo på små flater. Tipper han har ladeboken.

Link to comment
Share on other sites

det skal jeg se om jeg ikke får til! har tenkt litt på det,men trodde ikke det skulle bli solid nok!

 

Dette fungerer heilt fint, eg har sjølv gjort dette i ein periode eg var utan hobbyrom. Festa pressa i eit stykke 18mm kryssfiner, som eg igjen festa i kjøkkenbenken med to tvinger. Det var stødig og fint det. Viss du kombinerer dette med ei litt stor kasse med innredning til komponentane er det kjapt og enkelt å sette fram/rydde vekk.

 

Det går også an å lage noko litt meir fancy med plass til kruttmålet også:

reloading_bench.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...