Jump to content

Nytt avtrekk på Marlin


Locasto

Recommended Posts

Avtrekket kan trygt anbefalast, men ein må kanskje belage seg på litt filing og tilpassing. Når eg installerte på mi JM 1895, så fungerte ikkje leversikringa etterpå, altså eg kunne ta avtrekk med leveren nede. Avtrekket var heller ikkje dårleg i utgangspunktet, men etter installeringa av Wild West sin avtrekkar, så blei det likevel ein merkbar skilnad til det betre.

Link to comment
Share on other sites

Anbefales! Kjøpte det nylig til min 336 SS, og installerte det selv etter å ha sett div filmer på YouTube! Hos meg var det bare å skifte avtrekkeren, og alt fungerte som vanlig uten andre modifikasjoner... Det er noe helt annet å skyte med nå, både lettere og uten kryp!

Link to comment
Share on other sites

Jeg kjøpte også bear-proof ejectoren, mest for kjekt-å-ha-faktoren.. Men husk at hvis du skal ha begge fra f.eks Brownells bør det bestilles i 2 separate ordre, da det medfører søknadsskjemaer og ekstra kostnader hvis en ordre inneholder våpendeler med en verdi over 100 $...

Link to comment
Share on other sites

Hei

Jeg har en marlin 1895 cb i 45-70 har bare byttet fjæra på hanen,og fått knallbra avtrekk uten noen form for filing!

Fjæra kann bestilles fra Wolf eller andre levrandører,eneste ulempen er at du må bruke fedral tennhetter.

 

Med Hilsen

Arne :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg har gjort omvendt på min 1895 45/70 , trimmet hanefjæra ved å legge imellom ei stoppskive. Dette for å få raskere lukketid og bedre presisjon.

 

En WWT avtrekker var og på min ønskeliste, men så liker jeg å fikse ting selv...

 

Avtrekker og hane har fått seg en omgang med bryne og 1000 smergerpapir. 1,3 kg og helt perfekt. :-)

 

Fulgte oppskriftene inne på Marlinowners.

 

Fjerne slakke i avtrekker : http://www.marlinowners.com/forum/basic-triggers/85955-new-take-removal-trigger-flop.html

 

Forandre vinkel på sear for å få lettere avtrekk http://www.marlinowners.com/forum/basic-triggers/72679-sear-fix-lighten-trigger-pull.html

 

For å få kortere avtrekk slipes inngrepet på hanen litt kortere.

Link to comment
Share on other sites

Takk for mange nyttige innspill!

 

Selv om selvgjort alltid gir best følelse er det noe i ordene fra hr. Eastwood: "a man got to know his own limitations.." :oops:

så det blir nok en www trigger.

 

@villmannen: Ja, jeg har tenkt akkurat den oppgraderingen! :D

 

@arne: Det er en 1895 CB jeg har også. Den første sesongen brukte jeg kun de originale åpne siktene. (Det ble ingen skuddsjangser under elgjakta)

Etter det monterte jeg ghostring fra Skinner, og har skutt et par elg med den. I det siste har jeg hatt lyst til å prøve et kikkertsikte på rifla, men vil ikke brenne alle bruer for ghostringen, så jeg har sett på dette:

 

http://www.midwayusa.com/product/827813 ... minum-blue" target="_blank

 

Med QR-ringer kan man kjapt gå tilbake til "røttene".

 

Ser mange skryter av Williamsproduktet selv om jeg aller helst skulle sett det var laget av stål.

 

Noen som har erfaring med ace in the hole?

Link to comment
Share on other sites

Hei

Cb min blir brukt til jakt og long range coboyskyting ble foresten norges mester med den i fjor,og fik skutt min første elg slaktevekt 182 kg pen slakt selv om kula hadde 2100 fot swift 350 grain ( 450 marlin hastighet)

Har kikkert på ved jakt,og de orginale siktene brukes ved long range 100 og 300 meters hold det har blitt noen premier med den rifla,jeg er kjempefornøyd med den,eneste jeg kunne tenke meg og bruke den på vildsvin med 500 grains blykuler.

Hilsen arne :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...