Jump to content

Nyinnkjøpt Tikka T3 Super Varmint SS


ronnsol

Recommended Posts

I dag falt jeg pladask for nevnte våpen og skaffet meg et eksemplar i 6,5x55.

Bestilte også ny kikkert, en Vortex Viper PST 2,5-10x44 .

 

Rifla har jo picatinny skinne. Hva slags montasje bør jeg gå for? Har prøvd å søke litt men det blir bare forvirret :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis ikke du skal bytte om på kikkerter og ha muligheten på flere våpen ville jeg tatt av picatinny skinna og brukt Optilock ringmontasje. Mindre mikkmakk mellom kikkert og kasse. Om ikke det er noe alternativ er forslagene over helt topp.

Link to comment
Share on other sites

Den eneste fordelen jeg ser med Optilock er dersom du kun skal bruke en kikkert på rifla - hvilket mange jo skal. Idet du har mer enn en kikkert du skal bruke (e.g. en 1,5-6 til elgjakta og en 6-24 til langholdsskyting) blir fordelen med picatinny åpenbar; du monterer siktet på samme sted hver gang, uten å måtte mikke noe med det.

Link to comment
Share on other sites

Er ikke sikker på at originale Optilockmontasjer gir noe mer treffpunktsendring enn Weaver på skinne. Like kjappe er de også.

Fordelen med skinna er som jeg ser det er at det er et fleksibelt system som kan brukes til alle størrelser optikk uten å ty til extensionringer eller lignende grep samt at utvalget I ringer er enormt. Skinna er jo på sett og vis et unødvendig mellomledd som I tillegg svekker muligheten for superlav montering, så om en ikke trenger fleksibilteten den gir så er Optilock et godt alternativ.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...