Jump to content

Dillon kruttvekt - polaritet på strømforsyning?


Ravntind

Recommended Posts

Hei folkens.

 

Jeg har en Dillon D-Terminator elektronisk kruttvekt som jeg skifter batterier i sikkert mye oftere enn nødvendig, og tenkte derfor å ta i bruk en batterieliminator.

Jeg kunne jo kjøpt en original selvsagt, men har etterhvert en hel eske av disse i forskjellige varianter som kanskje kan være brukbar.

 

Men, hva er polariteten på pluggen på baksiden av vekta. Altså strøminngangen?

Er pluss i "senterpinnen" eller "ytterhylsa"?

 

Kanskje noen her har svaret, og kanskje attpåtil vet hvor mange volt den originale strømforsyninga leverer, 6 volt eller kanskje mer?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Dillon D-Terminator, batteriene varer i et par år i min, og jeg bytter ikke før jeg må, målet brukes mye og er 10-15 år gammelt - aldri hatt problemer med det, så mulig du bytter batterier litt for ofte, evnt bruker dårlige batterier ala First Price ol.?

Link to comment
Share on other sites

http://www.brianenos.com/forums/index.p ... pic=172830

 

******************************************

Just to backup what ChuckS said...

 

I just went out in my garage and looked at my D-Terminator's power supply. The drawing on it shows the positive (+) being on the outside and the negative (-) being on the inside. I dug out a multi-meter and verified this. So... the 'pin' in the scale is negative (-) and goes inside the hole in the power supply's plug. My multi-meter showed a little over 10 volts DC.

*******************************************************

Mileage may Vary...

 

...men jeg ville kjøpt en pakke batterier på IKEA og puttet

resten i ostehylla på kjøleskapet.

Sånne små eliminatorer blir gjerne stående i strømuttaket

og koster gjerne mere enn batterier fra IKEA.

Dessuten er det romantisk å kunne lade i lyset fra talglys når strømmen er gått på 3dje døgnet :-)

Lort Happens...

 

Mvh

Jim114

Link to comment
Share on other sites

Takker for tilbakemeldinger og tips fra samtlige, og stor takk til Jim114 for linken som avklarte mysteriet.

 

Dillon har dessverre ikke utstyrt vekta med noen symboler av noe slag. Bruksanvisningen gir heller ingen indikasjoner på hva som er gjeldende polaritet, bortsett fra at det anbefales å bruke original batterieliminator. -Klart de vil selge den også :D

 

Altså: senterpinne er negativ. Spenningen strømforsyninga leverer er 9 volt.

 

Mistenkte at det kunne være noe mer enn 6 volt, som er spenningen man får fra batteridrift.

 

Mvh.

Ravntind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...