Jump to content

O/U sikrer ikke, avtrekk fungerer ikke


razumny

Recommended Posts

Var hos svigers og hentet hagla i dag, og skulle kjøre litt monteringsdrill før jeg satte meg foran kopeboksen for kvelden. Jeg reagerte på at den ikke lot seg avsikre, og avtrekket fungerte heller ikke.

 

Etter å ha sett litt nærmere på det, viste det seg at den ikke sikrer når man spenner opp; det kan nesten virke som om den IKKE spenner opp. Når jeg trekker i avtrekkeren skjer det ingen verdens ting.

 

Er det noen som har noen gode ideer? Skal ta den med til børsis til uka, men lurte på om noen hadde noe lurt å komme med før det?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Var innom børsis i dag og hentet hagla; testet den i butikk, og alt var bare fryd og gammen. Ingen penger skulle de ha, heller. Det hadde visst vært et problem med den delen av sikringen som fester innpå avtrekket, uten at jeg skjønte noe mer enn det. Det hadde ikke børsemakeren som hadde sett på den gjort heller, for de hadde ingen anelse om hvordan det kunne ha skjedd.

 

Tok hagla med hjem, og skulle sette den i skapet, og utførte, som vanlig, funksjonstest.

Spenne opp; OK.

Lukke igjen; OK.

Avtrekke nedre løp; OK.

Avtrekk øvre løp; Ingen reaksjon.

Knekke opp etc., avtrekk øvre løp reagerer ikke.

Knekker opp, bruker løpsvelgeren, begge løp OK.

Knekker opp igjen, returnerer løpsvelgeren til normalposisjon, nedre OK, øvre ingen reaksjon.

Knekker opp igjen; den sikrer ikke, og ingen reaksjon på noen løp.

 

Dro naturligvis tilbake til butikken med den, og denne gangen ser de på den der, og ikke ved eksternt verksted, så får vi se.

Link to comment
Share on other sites

Beatrice har ikke hatt behov for en smekk for å fyre på andre løp. Dessuten fungerte øvre til nedre helt fint; og det opprinnelige problemet gjenoppstod mens jeg feilsøkte. Jeg tolker det dithen at symptomene til det opprinnelige problemet ble løst, men ikke det opprinnelige problemet. Nå er Beatrice inne for andre gang, så får vi se. Om hun blir syk på samme måte igjen er det greit nok; da kan - og skal - kjøpet heves.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da var Beatrice hjemme igjen; jeg kjørte gjentatte funksjonstester, uten problemer, så det ser ut som om problemet er løst. Det viste seg å være en svakhet ved konstruksjonen av sikringen; dette har børsemakeren rettet på.

 

Tar henne med på Løvenskjoldbanen i morgen for å stressteste henne litt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Da ser det ut som om siste kapittel er skrevet i sagaen om Beatrice og meg. På fredag var jeg på haglebanen og skjøt lerdue. Midt i siste serie for dagen sluttet løpsvelgeren å fungere.

 

Hagla er levert tilbake til forhandler, med krav om heving av kjøpet. Trist, men sånn er det.

Link to comment
Share on other sites

Da ser det ut som om siste kapittel er skrevet i sagaen om Beatrice og meg. På fredag var jeg på haglebanen og skjøt lerdue. Midt i siste serie for dagen sluttet løpsvelgeren å fungere.

 

Hagla er levert tilbake til forhandler, med krav om heving av kjøpet. Trist, men sånn er det.

 

To innspill som kan forenkle din tilværelse og øke livskvaliteten:

 

1) Bytt til sideligger.

2) Velg sovjetisk.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...