Jump to content

våpen på MC / ATV?


Ole_Netland

Recommended Posts

hvordan er muligheten for å ta firhjuling til skytebanen?

 

i bil heter det jo at våpen skal oppebevares slikt av ikke fører eller pasaskjer kan få tak i det uten å stoppe eller gå ut av bilen. hvordan blir det da på en firhjuling eller motro sykkel? dersom jeg får tak i ett futeral som jeg kan ha på ryggen som en ryggsekk over begge skuldre, da vil jeg jo måtte stoppe for å kunne pakke ut våpenet av futeralet.

 

eller er jeg helt på tur her?

 

og hvis jeg ikke er på feil jorde her, noen som har tisp om et våpenfuteral som vil kunne være greit å ha på ryggen på MC / ATV / sykkel?

Link to comment
Share on other sites

hvordan er muligheten for å ta firhjuling til skytebanen?

 

i bil heter det jo at våpen skal oppebevares slikt av ikke fører eller pasaskjer kan få tak i det uten å stoppe eller gå ut av bilen. hvordan blir det da på en firhjuling eller motro sykkel? dersom jeg får tak i ett futeral som jeg kan ha på ryggen som en ryggsekk over begge skuldre, da vil jeg jo måtte stoppe for å kunne pakke ut våpenet av futeralet.

 

eller er jeg helt på tur her?

 

og hvis jeg ikke er på feil jorde her, noen som har tisp om et våpenfuteral som vil kunne være greit å ha på ryggen på MC / ATV / sykkel?

 

Våpenet skal ikke være "lett tilgjengelig", så da blir det opp til deg egentlig, hvordan du løser dette.

 

Vil tro løsningen din med futural på ryggen, og gjerne låsbart, vil være greit.

 

Den samme problemstillingen gjelder jo for så vidt for oss i pick-up også.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

 

Våpenet skal ikke være "lett tilgjengelig", så da blir det opp til deg egentlig, hvordan du løser dette.

Den samme problemstillingen gjelder jo for så vidt for oss i pick-up.

Vil tro løsningen din med futural på ryggen, og gjerne låsbart, vil være greit.

 

ja, det var jo lurt, en hengelås med nøkkelen på samme som tenningsnøkkelen, da må jo kjøretøyet stoppes for å kunne ta i bruk våpenet...

 

men hvor finner jeg egnet futeral?

 

 

hmm.. høres jo greit ut med slik fastmonter da, men litt dumt å ha den fast der og oppta plass sånn ellers da, men klart, kommer jeg over slike til bra pris er det jo helt klart noe jeg vil kjøpe.

Link to comment
Share on other sites

 

der var jo litt av hvert, men nok ikke alt som hadde vært like populært i norge, feks disse "mad dog" festene med feks pistol på styret. ser jo kjekke ut disse koffertene men fant ikke noe mål på de, kunne tenke meg å ta med banesaueren og den er jo ganske lang. vet ikke om jeg tar på å bestille fra usa, men dukker der opp slike i norge kjøper jeg sikkert, ellers blir det nok å finne noe å ha på ryggen i første omgang tenker jeg.

Link to comment
Share on other sites

 

der var jo litt av hvert, men nok ikke alt som hadde vært like populært i norge, feks disse "mad dog" festene med feks pistol på styret. ser jo kjekke ut disse koffertene men fant ikke noe mål på de, kunne tenke meg å ta med banesaueren og den er jo ganske lang. vet ikke om jeg tar på å bestille fra usa, men dukker der opp slike i norge kjøper jeg sikkert, ellers blir det nok å finne noe å ha på ryggen i første omgang tenker jeg.

 

Nå veit jeg ikke hva slags atv du har, men polaris har en type man monterer på 2 min. så den blir ikke i veien når man ikke trenger å ha med børse, har en slik selv, var litt stiv pris, tror den kostet melom 1500-2000

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...