Jump to content

Praktisk hagle i sverige


freezingduck

Recommended Posts

Jeg har blitt invitert til sverige på praktisk hagle skyting.

Jeg har i dag en supernova som jeg jakter med.

Alle de jeg skal skyte med bruker halvauto og jeg har derfor tenkt å bestille meg en m2 som jeg skal bruke til Praktisk i Sverige og rypejakt i norge.

 

Jeg ble anbefalt å kjøpe 53cm løp på m2 til praktisk, men de jakter med andre hagler.

 

Tenker at 53cm på en halvauto vil jo tilsvare 62cm ca på ei O/U hagle.

 

Går det greit å jakte med 53cm løp så lenge jeg trener nok med det, eller bør jeg kjøpe 60cm?

Vil helst ha ei kort og hendig hagle til praktisk og jakt i skogsområder.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en 60 cm M2 som jakthagle, og den oppleves som lett, kort (nok) og hendig. Jeg ville ikke hatt den lengre, men har heller ikke følt noe behov for kortere enda. Har lest litt om 3-gun på amerikanske fora, og der virker det som om det er litt hipp som happ om folk bruker 60 cm eller 53 cm, selv om det kanskje er en liten overvekt av 53 cm. Nå vet ikke jeg hvordan reglene for magasinkapasitet er for praktisk hagle, men hvis det er rimelig fritt frem så kan du jo ha en lengre magtube på et lengre løp.

 

Uansett hva du går for så kan du jo alltids bare kjøpe et ekstra løp hvis det som kommer med hagla oppleves som enten for langt eller for kort.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...