Jump to content

1911 til Classic


Olechrw

Recommended Posts

Jeg tenker på å kjøpe meg en 1911 til Classic, prisklasse er 5-10 tusen og jeg kjøper gjerne brukt. Men jeg har ikke så mye erfaring med 1911 og ser det er mange og velg av. Så håper å få noen innspill med erfaringer og forslag til modeller.

 

Har foreløpig sett på STI Spartan, Ruger SR1911, Remington 1911 R1. Av disse så er det kun Rugeren jeg har fått tafset på i butikk. Er det en av disse som er overlegen de andre eller er det bare en smaksak?

 

Vil en eldre 1911 slik som denne http://www.finn.no/finn/torget/annonse? ... Query=1911 være bedre enn de forenevnte.

Link to comment
Share on other sites

Hallo

Ville annbefalt deg en STI Trojan, har en selv som jeg er meget fornøyd med, jeg har den i 9mm da er ammo kostnadene nede, 10 skudd i magasinet, mindre rekyl, og lett å få tak i komponenter, veit at det nesten er som å banne kirken og ha en 1911 i 9mm.

Men skal du bare "kose" deg så kjøp en 9mm, ikke for det, forige NM i Classic hadde 1,2 og 3 plassen alle med 9mm pistoler.

Link to comment
Share on other sites

Her ennå ikke helt bestemt meg for kaliber, å selv om jeg synes en 1911 bør være .45, så vil jeg nok bruke den mer om det blir en 9 mm.

 

Har sett litt på STI Trojan også, men den er nesten dobbelt så dyr som en Spartan, er den nesten dobbelt så god?

 

Har ikke ambisjoner om å vinne NM i classic, mer sånn øvre halvdel av listene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må si jeg er enig i at jeg synes en 1911 skal være i 45acp. Ja du har litt mindre skudd i magasinet i IPSC Classic, men så lenge ikke det blir bygget Short Course som krever 9-10 skudd. Noe som dsv skjer, så skal det vel være mulig å henge med opp mot 9mm.

Jeg har selv nylig kjøpt meg en STI Sentry i 45. En nydelig pistol, som igjen er en del dyrere enn en Trojan. Men en Trojan er ett veldig bra våpen. Så det er bare å: Go for it. :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

STI ble solgt før jeg fikk tilbake søknaden, så jeg endte opp med en Ruger SR1911. Fikk den i posten idag og første inntrykket er kjempe bra. Virker tight og fin, forrige eier har fått den tunet så avtrekket var ett av de bedre jeg har prøvd. Gleder meg til å få testet den på banen:)

Link to comment
Share on other sites

Trudde ellers Ruger laga alt dei hadde halvvegs håp om å kunne få solgt til ein eller annan stakkar, men då tok eg vel feil.

Ser at svært mange produsentar utelukkande lagar .45acp-variantar. Om eg skal handle 1911 blir det nok Sig-Sauer (ja, veit at det ikkje er "ordentleg" 1911 og at eg får problemer med delekompatabilitet etterkvart, men held på å lage reint Sig-Sauer skap så då får det berre våge seg), og dei heller lagar ikkje anna enn bøttekastar.

Link to comment
Share on other sites

Det ble en .45 ja, kan jo alltids lade selv. Og om man plukker og selger hylsene så kommer man jo nesten ned på 9mm pris.

 

Tunderbrd, Sig lager mange forskjellige 1911, feks denne her http://www.sigsauer.com/CatalogProductD ... artan.aspx

Det er vel bare de med rails, eller uten dustcover som ikke er lov.

 

Cardinal, den ble ikke ervervet til Classic, selv om den nok kommer til å bli mest brukt til det. Får evt prøve å omregistrere den hvis POD noen gang godkjenner Classic for erverv.

Link to comment
Share on other sites

Det var bare ment som informasjon slik at ikke noen kaster bort tid ved å bruke Classic som grunnlag.

 

Ang SIGene til Classic så vil vel det eneste spørsmålet være om de sleidene med P22x serien "look" ikke er for ulikt de originale 1911 designet.

Personlig ville nok jeg si at de er ok i og med at flat top/tri-top ol sleider er ok.

Link to comment
Share on other sites

Liten hijack av tråden, men 9mm magasiner med 10 skudd i til 1911 som er bra og godkjente, noen erfaringer? Ja vet 9mm 1911 er litt ymse, men er sinnsykt glad i min Sti Trojan, må snart få seg nytt løp og stakkaren. Har dog muligens håp om å skaffe en Sti Sentry i .45acp vist man får råa til det :D

 

Fant noen magasiner på Midway, men kjenner ikkje til noen av dei, har for tiden 9skudds mec-gear som har funger feilfritt hittil.

 

http://www.midway.no/epages/MidwayNorge.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/MidwayNorge/Products/582914&ff_pos=5&ff_origPos=2&ff_simi=98.27&ff_TrackGUID=5318B7D6-C964-3467-B2E9-1414141EED6A

 

http://www.midway.no/epages/MidwayNorge.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/MidwayNorge/Products/716569&ff_pos=9&ff_origPos=8&ff_simi=97.9&ff_TrackGUID=5318B7D6-D838-2B07-36B6-1414141EEDD9

 

http://www.midway.no/epages/MidwayNorge.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/MidwayNorge/Products/485473&ff_pos=23&ff_origPos=24&ff_simi=96.1&ff_TrackGUID=5318B9BA-4317-DA52-A400-1414141C73BE

 

Metalform sitt såg jo greit ut, nogenlunde pris og med basepad. Prisforskjellen utgjør jo litt når man skal ha minst 5 stk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...