Jump to content

Pyrodex i 45LC


MagnumMagnus

Recommended Posts

Har lyst til å prøve å lade min 45LC med Pyrodex! :)

 

Noen som vet hvor jeg kan få tak i dette? Og er det noen som har noe erfaring med dette? Finnes det noen ladetabell på dette eller er det noen her inne som har en god oppskrift jeg kan prøve meg på? :D

 

 

Forhandler er allerede nevnt av forrige Kammerat her. :)

 

Har ikke ladet .45LC nei, men .44Mag. og div. andre ulike patroner med både svart og Pyrodex.

 

Oppskriften er enkel, men du må glemme alt som heter ladetabell og vekt.

Du skal nemlig fylle akurat så mye Pyrodex oppi hylsa at du såvidt får plass til kula på toppen.

Det er viktig at det IKKE er noe luft mellom Pyrodex og kule :!:

Du kan også legge en kartongskive og litt fett eller voks mellom krutt og kule, da slagger det ikke så fælt i løpet.

Hvis du ønsker å redusere ladningen kan du helle et fyllstoff oppå kruttet, alt fra hvetemel til semulegryn har blitt brukt til det.

Noen mener at man må brke magnumhetter for å få god nok tenning, men jeg har ikke merket forskjell de gangene jeg har glemt meg bort. :wink:

 

Resten av ladeprosessen er akkurat som du er vant til fra før.

Lykke til og puss godt etter skyting! :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Pyrodex er I hus :)

Skal prøve litt 38 Special og 357 Mag ladninger.

Meste for film og bilder med røyk.

 

Det sies det blir en del puss av revolveren etterpå. Greit nokk..

Er det nokk å tømme gjennom Zalo blandet varmt vann til jeg kommer hjem for å ta stor pussen?

 

Så noen hadde skrevet at det blir mere røyk vis man hadde litt mel mellom krutt og kule?

Link to comment
Share on other sites

Pyrodex og 38 Special gikk greit det :) Moro med litt røyk.

Da blir neste 357 Mag ladning..

 

Det med redusert ladning, og putte MEL imellom.

Blir det mere røyk når mel er mellom?

 

Noe oppskrift på hvor mye mel i forhold til Pyrodex man kan bruke..

Tenker på trykk osv..

Vil spørre så jeg ikke lager en bombe i Revolveren..

Link to comment
Share on other sites

Hum... Jeg anbefaler heller polenta gryn en mel. Polenta er ikke hydroskopisk som mel og oppfører seg helt greit. (Fås som regel i vel assoterte matbutikker, eller innvandrer butikker)

Men... Jeg ser ikke helt poenget med å gå opp i hylsestøørelse for å reduaere ladningen.... Men et utgangspunkt vil jo være å bruke like mye krutt som i.38 og fylle opp til litt over kulas nederste punkt (slik at det komprimeres) og brenne løs.

Link to comment
Share on other sites

Polenta gryn....Ser ikke helt poenget med å gå opp i hylsestørrelse for å redusere ladningen...(komprimeres) og brenne løs.

 

-Kjenner Polenta gryn godt. Spist mye slikt :)

 

-Jeg skal ikke redusere noe ladning. Var kun om det vart mere røyk med Mel eller diverse?

 

-Komprimert har jeg garantert gjort :) Var nøye med det. Tror ikke det var plass til mere pyrodex..

 

Har ladet div 357 og 38 Spec nå.

Skal teste på søndag.

Kun for skøy. Håp at det kan bli bra bilder av røyk osv..

 

Enn 357 hylse full med pyrodex og bare en liten pappbit så det ikke faller ut.

Er den ok. Vil det bli litt munningsflamme av den..

Ufarlig med trykk???

Link to comment
Share on other sites

Du skal nok jobbe hart for å krysse trykklinja med svartkrutt og erstattninger.... full hylse og pappskive er helt ok. Utover redusert rekyl så opplever jeg det som polentagryn bidrar til å "skrubbe" løpet litt, men i forhold til røyk er det mengden krut som avgjør.

Link to comment
Share on other sites

Du skal få ei fin oppskrift på saluttpatroner:

Fyll opp litt over halve hylsa med svartkrutt/pyrodex. Ta en tålig stor tørkepapirbit som du bretter og smører inn med noe matfett (type man bruker til vanlig svartkruttskyting) som du da dytter godt inn i hylsa. Deretter forsegler du med matfett. Får noen fine løspatroner av det der. Anbefaler å la de stå over natta slik at fettet stivner.

 

Man kan fint ha ei full tønne og skyte uten at det begynner å smelte sånn at man får chainfire og andre "hyggelige" ting som kan skje.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt noen hetter som har krøpet ut av hylsa. Nesten låst :)

Men kun på oppskrift, "Hette uten krutt og kun Stearin dryppet hylsa full"

Går bedre med halv hylse med Stearin.

Kjempe moro å skyte i hagen eller inne vis man får lov av Sjefen :)

 

Jeg skyter kun ute :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...