Jump to content

Franchi Fast Black 66 kal:12/76


shooter 2

Recommended Posts

Tenker du på en fast black med 66cm løp? typ denne ? http://www.xxl.no/Root/Jakt/Jaktutstyr/ ... 90_1_Style

 

Iså fall så er jeg veldig fornøyd med min, spiser alt av ammo jeg har matet den, aldri hatt noe klikk heller. brukt den i alt fra -20 til 30 varmegrader, hatt den i 2 år ca og skutt ca 40.000 skudd. ligger som støpt hos meg og kan ikke si noe annet enn gode ting om den.

 

MEN, det hjelper jo lite hvis den ikke passer for deg.

Link to comment
Share on other sites

driftsikker som en ak-47!

 

ca 10 000 skudd med min, funker som fan, lett og fin hagle til lange jakt dager, og super lett og demontere i atomer til puss:)

 

eneste "probleme" jeg har opplevd, er når jeg skyter og ladder non stopp 75-100 patroner, da kan kammeret bli så varmt at tomhylsa kommer tregt ut, og man må ta en manuel veksling. må bare kjøles litt ned da, men er ikke noe som plager meg, for annledning til og fylle opp ammo lommer:)

 

men varm skyting er vel neppe ett problem på jakt.

Link to comment
Share on other sites

Tenker du på en fast black med 66cm løp? typ denne ? http://www.xxl.no/Root/Jakt/Jaktutstyr/ ... 90_1_Style" target="_blank" target="_blank

 

Iså fall så er jeg veldig fornøyd med min, spiser alt av ammo jeg har matet den, aldri hatt noe klikk heller. brukt den i alt fra -20 til 30 varmegrader, hatt den i 2 år ca og skutt ca 40.000 skudd. ligger som støpt hos meg og kan ikke si noe annet enn gode ting om den.

 

MEN, det hjelper jo lite hvis den ikke passer for deg.

 

Det er denne det handler om ja ! Høres jo bra ut det . Ettersom det er revejakt som bruksområdet kunne jeg kanskje tenkt meg lengre løp (71) men forskjellen er vel ikke all verden på haggelsvermen.

Tilpassing skal vel gå bra så lenge en kan sette inn skiver på kolbe.

Link to comment
Share on other sites

Er meget fornøyd med min, men har opplevd det samme som finnmarkingen ved raske påfølgende serier. Vil nok ikke være et problem ved "vanlig" leirduerskyting, dette skjer normalt på den andre serien hvor jeg skyter 10-15 leirduer etter hverandre. Altså 20-25 skudd på under 1,5 min. Det hjelper stort om du gir den et puss i ny og ne :) Aldri hatt klikk. Mener den er svært driftssikker.

 

Ser at du nå får den for 8 lapper på xxl, og det mener jeg den absolutt er verdt. Dette er en rekyldrevet hagle som trenger minimalt med vedlikehold og som veksler alt du forer den.

 

Jeg ville også gått for 71 cm løp som Shooter 2 skriver. EDIT: Så ikke at det er TS som er shooter 2, som et alternativ til lengre løp; Jeg har kjøpt extended steel choke som bygger ca 2 cm ekstra som jeg bruker da jeg jakter med stål og gjerne holdene kan bli lenger enn 25, typisk på ender fra kanoen.

 

Jeg har måttet sette på den lengste TSA kappen og shimset litt til siden, men da går også svermen midt i der jeg ser.

 

 

33wqd5y.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det er sikkert andre som kan mer enn dette enn meg, men jeg tror egentlig choker dekker opp for dette med skuddbildet. Det er mulig større utgangsfart er en viktigere faktor (?)

 

Men selv mener jeg 71 cm på singelløpshagle er en del bedre å svinge med enn 66, men nå bruker jeg hovedsaklig franchien som en "gå langt i skogen"-børse og da er det greit med 66 for å spare vekt. Går med hagla i hendene hele dagen, og det blir sjelden mange smellene på denne jaktformen.

 

Jeg synes selv at leirduene blir "mer pulverisert" på lengre hold da jeg skyter med 71 cm vs 66 cm hvor jeg i utgangspunktet skyter med choker som gir like skuddbilder for de begge, men dette er min svært subjektive mening og jeg kan ikke forklare hvorfor :) EDIT: Dette er med ulike hagler, og utsagnet bør ikke tilegnes noe særlig verdi :)

Link to comment
Share on other sites

Ja vel ! Når det gjelder 1/2 auto'r av Franchi hadde jeg ingen erfaring så derfor innlegget men har 2 Falconet og de syns jeg er helt kanonbra og den ene har virkelig avgitt mange skudd uten noe problem (skiftet 1-tennstempel) . Vurderte kjøp av ei slik men 66 cm. syns jeg er litt kort til revejakt .

Takk for alle svar.

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en brukt I12 predator i går for 4000,-. Var kun skutt 50-60 skudd sa selger. Noe jeg faktisk tror på etter og ha sett sluttstykke før jeg skøyt 250 skudd, og sett slitasjen nå etter 250 skudd. Har også kvitering på at den er kjøpt i september 2013 for 10900,-. Skøyt 250 skudd i dag på ca 1time og 20min uten en eneste funksjonerings feil. Med saga leirdueammo. Svært fornøyd. Foreløpig kan jeg bare anbefale den. Hva tror folket om og bruke slip2000 ewl på den?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...