Jump to content

Blaser r93 vs r8


Tronic

Recommended Posts

Det er som det står i linkene du har fått. Smak og behag.

Jeg har begge. Og til jakt er R93 min favoritt da den er litt lettere og smekrere. R8 har jeg i en grs stokk så den blir nesten bare brukt på jaktfelt.

SÅ dra til en butikk og titt på begge. SÅ ser du fordelene og ulempene med dem begge og velger den du har lyst på. Ikke noe fasit svar på dette spørsmålet. Eller gjør som meg kjøp begge.

Link to comment
Share on other sites

Tenk på om du virkelig trenger det løse magasinet/avtrekker. For min del fant jeg ut at jeg ikke hadde behov for det. Glemmer du magasinet så er det ikke bare å mate selv... likte også stokken bedre på r93 prof en på r8 prof. En ulempe jeg ser i ettertid med mitt valg er at de har begynt å fase løp ut av produksjon. r8 løp er også dyrere enn r93 løp og såvidt jeg vet er det ikke mer presisjon i r8 løpene.

Link to comment
Share on other sites

R8 er litt tyngre, har litt brattere pistolgrep, litt lettere oppspenner påstår noen, uttagbart magasin som tar en patron mer, men er ellers lik R93. Avtrekk og presisjon er likt. Jeg gikk for R93, kjente aldri på R8 da den ble for dyr i links uansett. Presisjonen i min er et hull om jeg gjør det jeg skal, og er veldig nøgd etter første jaktsesongen med rifla. Eneste som er litt irriterende er at jeg må lade ut patronene, og det blir det litt av i den type terreng jeg jakter rådyr og rev i da jeg forflytter meg med bil endel. Jakter du stort sett "ordentlig" i skogsterreng, så vil dette være et minimalt problem. Ta deg en tur i butikken og beføl litt, så finner du lettere ut hvilken du "tenner på" :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...