Jump to content

Søke på flere revolvere


StaHan

Recommended Posts

hei kammeret.

jeg har 4 hånd våpen 3 revolvere og 1 pistol.

da har jeg fylt opp det jeg har lov til å ha uten stevner.

 

men jeg har lyst til å begyne med cowboy action skyting.

da lurer jeg på om man må ha såppas med stevner at man kan ha fler hånd våpen eller at man kan dokumentere at en perkusjon revolver ikke passer i

magnum 1-2 eller andre revolver...

 

klart at jeg kan jo vente og bli med på fler stevner, men jeg er en av de som hater å vente:P

Link to comment
Share on other sites

Det handler om behov og strengt tatt ikke stevner. Har du ikke våpen fra før som passer til CAS, så har du grunnlag til å få de innvilget (selvsagt mot at du kan bevise medlemskap, eventuelle kurs som trengs etc).

 

Jeg tror ikke du skal ha problemer med å få de innvilget.

Link to comment
Share on other sites

Det handler om behov og strengt tatt ikke stevner. Har du ikke våpen fra før som passer til CAS, så har du grunnlag til å få de innvilget (selvsagt mot at du kan bevise medlemskap, eventuelle kurs som trengs etc).

 

Trådstartar skriv at han allereie har fire handvåpen. Frå POD sitt rundskriv om "rekreasjonsskytteren":

 

Kan erverve og inneha inntil (dvs maks) 4 våpen innen det enkelte forbunds reglement som vedkommende kan dokumentere tilknytning til og hvor aktivitetskravet er oppfylt.

 

Steget opp til "mosjonsskytter" er ikkje langt. 2-3 oppmøter på bana i månaden i sesongen samt 4-5 stemnestartar (klubbstemne held) så er du der.

Link to comment
Share on other sites

Kan erverve og inneha inntil (dvs maks) 4 våpen innen det enkelte forbunds reglement som vedkommende kan dokumentere tilknytning til og hvor aktivitetskravet er oppfylt.

 

SWS er et eget forbund. Er du rekreasjonsskytter i NSF, SWS, DSSN etc etc skal du kunne ha opptil 4 våpen for hvert forbund du er medlem av med mindre bruksområdene er direkte overlappende.

Link to comment
Share on other sites

SWS er et eget forbund. Er du rekreasjonsskytter i NSF, SWS, DSSN etc etc skal du kunne ha opptil 4 våpen for hvert forbund du er medlem av med mindre bruksområdene er direkte overlappende.

 

Ok... Det er første gongen eg har høyrt dette bli tolka slik, men ingenting ville vere betre enn om eg tok feil.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...