Jump to content

Redhawk vs super redhawk 44mag


hikkas

Recommended Posts

Bortsett fra utseende, hva er forskjellen? Fordeler/ulemper. Hvilken egner seg best til mag 2 og revolverfelt? Hvilken løpslengde? Blir 7.5" for langt til revolverfelt? Det ligger en 5.5" redhawk på HH, ellers kommer jo super'n bare i 7.5" og 9.5" etter det jeg kan se. Eller er det bare smith 629 som duger :?::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Super Redhawk kan du lett montere kikkert på vist du skulle finne på det, Ruger er jo solide saker som skal tåle kraftige 44 magnum ladninger bedre en S&W i følge flere på forumet her.

Jeg var i samme tvil som deg en gang å valgte til slutt SRH 7,5" jeg hadde veldig lyst på en 9,5" men landet til slutt på en 7,5" å treger ikke på det i dag, tror 9,5" ville vert litt i overkant tung.

 

S&W hadde jo en pen 8" 44 lenge men den sluttet dem og lage så nå er det vel bare små 6" å få kjøp fra S&W. En 44 Magnum bør jo være litt større en en 357 Magnum :lol:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ingenting er for langt til revolverfelt, i den forstand at det er fri løpslengde der også. Men, det kommer jo brått noen standplasser med enhåndsskyting, og da er det jo greit å kunne løfte våpenet og holde det stødig med en hånd. Selv synes jeg 7.5" er en flott løpslengde som ikke er for lang, men som har det lille ekstra over en 6".

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ser ut som redhawk'n har ett problem:

" target="_blank" target="_blank :trist:

Er avtrekket bedre/lettere å tune på SRH i forhold til RH? Men er avtrekket til Smith så mye bedre att en burde gå for Smith?

Er litt Ruger fan av en eller annen grunn, så er jo sugen på SRH/RH

Link to comment
Share on other sites

Nå er det ingen brukte SRH å finne, og de få brukte 629ene som jeg har sett blir solgt med en gang. Så det blir vel å kjøpe nytt. Og da er SRH`n 2000.- kr dyrere enn smith`n. Spørsmålet er jo da hva VinglePetter her ska gå for :?::lol: Ser jo at mange er fornøyde med både SRH og 629. Valgets kvaler :evil:

Link to comment
Share on other sites

Takker til alle som har svart. VinglePetter har sluttet å vingle :mrgreen: Valgets kvaler er over for denne gang. SRH 7.5" er bestilt :mrgreen: å da er ventetiden like langt som ett vondt år :lol: Gleder meg som en unge :lol: Men er det noen som vet hvor man for kjøpt 44 spesial ammo til en pris mannen i gata har råd til?

Link to comment
Share on other sites

Men visst jeg skal bruke den til revolver felt, må jeg vel bruke spesial? I reglementet står det: 8.25.4.4.2 Magnumammunisjon/patroner er kun tillatt i øvelsene Magnum 1 og

Magnum 2. Vil det si at man ikke kan lade noen slappe ladninger i magnum hylser engang?

Link to comment
Share on other sites

Lader ikke selv enda, men har planer om å begynne. Men man er jo desverre ikke lottomillionær :trist: så man må ta(kjøpe) en ting om ganga. Ser på ammo prisene som er på div websider, så sparer man vel en del på å lade selv også? Og så virker det som ett interessant tillegg til en allerede interessant og gøy hobby :D

Link to comment
Share on other sites

Det koster ikke mye å f.eks. investere i et Lee begynnersett med enstasjonspresse. Dette er også den greieste måten å lære seg de elementære operasjonene før man går over til karusell eller progressiv presse.

 

Lading kan bli farlig dyrt når man blir bitt av basillen, men skal man skyte så mye at man blir bedre med sentertente patroner så vil det lønne seg uansett.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sendte mail til HH og fikk svar med en gang :smile: Var visst extremt dyrt og sende, så det måtte nok hentes. Skal antageligvis på tur til København i sommer så lurte på å ta med en kasse hjem. Noen som vet hvordan man gjør dette? Forstod på HH at man måtte ha import tillatelse.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...