Jump to content

Løpsvekt på x-esse Stenvaag


runev78

Recommended Posts

Så vidt jeg vet, finnes ikke det tilpasset løpsvekt til Stenvåg X-Esse. Har selv en slik og kjøpte en løpsvekt i aluminium som jeg kappet slik at den passer. pistolen ble mye finere. Men kommer nok å kjøpe en stålvekt til å kappe ned, ikke noe problem med vekten.

Kjøpte vekten på Larry`s Guns, rask levering og rundt 30 dollar. Han har mye andre reservedeler til en rimelig penge også.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Fikk min i dag, og den passet ikke rett på nei. Må file vekk litt av det bakerste sporet på vekta for at den skal gå helt på.

 

Ble fortalt av Stenvaag at denne vekta er lagd til gen 2 av modell Stenvaag, og at vi som har gen 1 må da tydeligvis file vekk litt. Mulig at gen 2 har litt lengre langsgående spor under løpet, slik at vekta går på hele veien?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Jeg har Stenvaag og løpslodd som begge er innkjøpt i sommer.

 

Løpsloddet er litt "for kort", så det blir en lysåpning på ca 5-6 mm mellom lodd og ramme / sluttstykke om jeg setter loddet flush med framkant av løpet.

Loddet er kappet i bakkant i samme grad som ramme og sluttstykke, men man får ikke satt loddet inntil ramma uten å file litt, pga. at sporet i pistolen er ikke langt nok til å skyve loddet helt bak.

Uansett vil da løpet stikke ut lenger enn loddet, så det vil fortsatt se rart ut...

 

Bruker ikke loddet allikevel, prioriterer å ha mulighet til å strippe pistolen uten verktøy.

 

Har forsøkt å laste opp bilder på Kammeret tidligere, men "skjønner" ikke helt hvordan jeg gjør det her...

Link to comment
Share on other sites

Huff, var det så enkelt, eg blir ikkje noko mer ovenpå siden madammen nett har fortalt at vi har toutch skjerm på EDB maskinen, det hadde eg liksom glemt..

 

Pokker til start på helga.

 

Hva skinne ting har du oppå der, kunne tenkt eit lite rødpunkt for gøy.

Noen anbefalinger?

 

Hehe, det går så bra. :mrgreen:

 

Skinna er noe billig no-name greier, alt for høyt men funker helt greit. Finner garantert bedre, sikkert noen andre her som har noen tips.

Link to comment
Share on other sites

Har forsøkt å laste opp bilder på Kammeret tidligere, men "skjønner" ikke helt hvordan jeg gjør det her...

 

Eg måtte ta bildet som eg skulle legge ut, som eg hadde på pc. Sende dette til meg selv på epost, så Høyreklikke på bildet, kopiere bildeardesse, så lime det inn med den img funksjonen som står oppe her når du skriver, legg bilde adressen midt mellom dei img og parantes..

 

Finnes kanskje letter måte om ein bruker dropp boks eller noe??

 

Godt å høre at du ikkje bruker det, da venter eg litt og ser om det blir "Behov" senere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg merker vel heller ingen nevneverdig forskjell med 26 gram ekstra i praksis, og i og med at det blir ei stor gleppe under løpet med loddet montert så ser pistolen "ukomplett" ut uansett.

 

På de "vanlige" X-essene er det en plastkåpe i stedet for lodd, mulig denne kan modifiseres til Stenvaagen for et mer helhetlig utseende..?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...