Jump to content

Kolbeforhøyer til boyds?


Roboard

Recommended Posts

Jeg laga meg en av tynn laminat. Tre lag 1mm limt sammen, forma rett på stokken. Borelås til å feste den med, en kloss under på toppen for å holde høyda. Vanskelig å forklare. Men forhøyern er bare på kjinnsia av stokken og er dønn stabil. Kan hive inn et bilde eller to senere i kveld.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Bump.. linkene på siden er døde så jeg prøver å revitalisere tråden.

 

Hvilke muligheter har man egentlig for kolbeforhøyer til boyds tommelhullstokk? Ser det finnes et utall strømper, lærforhøyere, vesker og så videre. Men det er vanskelig å finne noen som passer på en tommelhullstokk, det meste synes å være laget til jaktstokk..

Har kjøpt meg en pepperfarget tommelhull og aller helst skulle jeg hatt montert en justerbar kolbekam som var kuttet ut av stokken, men jeg har vært i kontakt med xxl i sandviken og de sier det lar seg ikke gjøre på denne stokken.

 

Jeg er ikke 100% overbevist for jeg fant denne tråden (se under) på et utenlandsk forum hvor en fyr monterte justerbar forhøyer på en blaster tommelhullstokk fra boyds, det er vel litt forskjell ser det ut som fra featherweight thumbhole stokken min. Men jeg kan ikke skjønne at det skal være så store forskjellen at det ikke kan la seg gjøre på min stokk også.

 

http://www.gatewaytoairguns.org/GTA/ind ... #msg391900" target="_blank" target="_blank

 

Hvem andre i landet er bra på slikt arbeid?

Link to comment
Share on other sites

Takk for bilde Scarrow :) det synes jeg ser riktig stilig ut faktisk, bra jobba! Tør man plage deg for et bilde fra andre sida også kanskje?

 

Det jeg kanskje er mest redd for å kødde til hvis jeg skal gjøre det selv er selve kuttinga av stokken, har ikke tilgang på en god båndsag som jeg vet om ihvertfal. Hva brukte du for å få et så pent kutt?

 

Fikk faktisk ikke åpna linken til diy guiden på waveform, nettleseren mener hackere på sida prøver å installere malware.. :o

Men jeg finner sikkert en guide en annen plass.

Link to comment
Share on other sites

Jeg brukte en billig båndsag. Sagde i et par kubber av tørr bjørkeved for å øve litt først. Om du bruker maskeringstape og tegner på den får du en fin linje du kan følge. Jeg er langt fra noen finsnekker, men har gjort det på et par kolber.

Om du har en skole med byggfaglinje i nærheten kan du jo spørre om de kan gjøre det, evt om du får låne saga deres i 10 min.

 

Jeg får også advarsel på den siden, men har omtrent slutta å bry meg om dem, de popper opp overalt om dagen. Du klikker "detaljer" og så på "gå til det usikrede nettstedet". Bare ikke last ned noe fra eventuelle pop-ups og sånt så går det fint.

 

Ikke så lett å se på dette bildet, men det ble helt ok, og funker fint.

 

YTgzMTVo.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...