Jump to content

Lav montasje til Sauer 202


Kiwi

Recommended Posts

Hvilken montasje kan man sette på Sauer 202 som er virkelig lav? Den skal settes på ei 202 Outback.

 

Rifla skal ha to sikter: 3-9x36 / 2,5-8x36 samt et 3-12x56. Det siste vil nødvendigvis veie litt..

 

Det minste siktet skal være med på villreinjakt, og da blir det liggende skyting. Jeg ønsker ikke å strekke hals, så det siktet skal tett ned på låskasse/løp.. Den andre blir høy, men det er mindre viktig da det stort sett blir sittende/stående skyting med det.

 

1. Ser at mange har Leupold QR, men nå har jeg vært borti to i bekjentskapskretsen som har fått trøbbel med at basene blir romme, så jeg ønsker å sette på noe annet om mulig...

 

2. Ser at Roedale lager ei tynn picatinnyskinne som skrus/limes på låskassen. Den bygger kanskje 6-7mm? Ser ut som 0.885" er laveste ringer man får på slik base, og da snakker vi fort ei byggehøyde på nærmere 14mm samlet. Det betur at ei Picatinny er helt fiont for det store siktet, men det lille havner høyt til værs... :wink: Med mindre det finnes lavere ringer til picatinny enn det jeg har funnet?

 

Har noen andre, og smarte alternativer?

Link to comment
Share on other sites

Har en 202 Highland med en Zeiss 3-12x56 i laveste Recknagel R6 30mm svingmontasje.

Føler ikke at denne montasjene er høy, ca 2mm klaring til pipa, men da jeg også bruker min i reinsdyrfjellet synes jeg at kikkerten kan være for stor og tung. En ny Leupold 3-9x33 Ultralight ligger i hylla og skal på i slutten av uka når det kommer et sett med lavest mulig 1" Recknagel R6 ringer fra Vågsland Våpen.

Ikke billige montasjer, men meget gode og jeg føler at de passer godt til høyden på stokken!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...