Jump to content

Seljakt, Troms 2014


xxaxx

Recommended Posts

Nope...Går og venter her også.

Sendte purring pr mail i går og mottok i dag svar og tillatelse fra Nordland. (Intet hørt fra Troms og Finnmark)

De beklaget forsinkelsen og sa at de hadde fått kvotebestemmelsene først 18.des.

Vet ikke hva som har skjedd der, men om det stemmer så er noen lovlig sent ute med å få satt kvotene.

Jakta starter jo nå!

Link to comment
Share on other sites

De beklaget forsinkelsen og sa at de hadde fått kvotebestemmelsene først 18.des.

Det er i grunn bare bull, vet med 100% sikkerhet at de hadde kvotene i Troms første uken i desember! :evil: Virker som de ikke "orker" å bruke tid på noe de ikke direkte tjener penger på... Men :roll:

Link to comment
Share on other sites

Troms fylke kan umulig ha fått kvotene første uka i desember. så hvordan du vet det aner jeg ikke. høringsfristen for seljakta 2014fra fiskeridir var 9.desember. så før det har de ingen kvote å gi ut . Men at det er sent når en vet at jakta starter i dag og at fylkene må behandle søknadene stort sett i jula. Så de burde hatt ting ute på høring tidligere og fått sendt klarsignal til fylkene tidligere, slik at vi kunne vært klare.

Link to comment
Share on other sites

Er det noen som vet hvor det ikke er tillatt å jakte i Troms? Har hørt at det er Fylkesmannen som er rette å spørre ,men nu er det helg.. :D Er det noen som vet om noen gode plasser for jakt av sel i området rundt Tromsø? Betales det for kjeven også i år?

Link to comment
Share on other sites

Snakket med fylkeskommunen i Troms på telefon i går. Papirene var postlagt til meg, men han sendte meg et eksemplar på mail øyeblikkelig slik at jeg kom meg ut på jakt i dag og fikk meg en steinkobbe :D

 

Ang. at de fikk kvotebestemmelsene 18.des så var dette sagt i en mail fra Nordland fylkeskommune til meg. Når Troms fikk vite dette har jeg ikke spurt om.

 

Nordland var kjappest ute med å sende meg en kopi av godkjenninga på mail.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

"Ækte nordlenninga frys ikkje, vi bli bare blå å døyr"

 

Hadde en fin dag på havet i dag, litt dønninger å is når vi gikk iland, ellers supert, bare ett skikkelig fall.

Minuset var at vi hadde bare med en termos kaffe. Neste tur blir det minimum to.

 

Så en del enkeltdyr, og kom over en gruppe på 3 - 4 stk. Blir vel flere utover vinteren.

Link to comment
Share on other sites

Så dokker havert på turen? Har vært en del rundt Tromsø området til alle årstider, men eg har sett lite havert. Og vet iallfall ikke hvor dem holder til. Eg har som mål å få skutt iallfall en i år, men trenger nok hjelp til for å finne ut hvor dem holder til.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...