Jump to content

Systemrifle for 308win og 223rem


vest

Recommended Posts

Kva slags systemrifler finns det på markedet der ein kan kombinere desse to kalibra uten å måte bruke ein mekanisme tilpassa lengre patroner enn 308win? Om det i det heile finnes slike våpen. Merkel Helix ser ut som ei flott rifle,men etter det eg forstår er låskassa til 308w også tilpassa lengre patroner,men utover det så er systemet for montasje idelt med fast Picatinny skinne uten at ein må ha dyre spesialmontasjer som einkelte andre rifler.At den og har oppspennar likar eg. Prisen derimot er høg,men ein sparer jo litt på montasjen, spesielt om ein vil ha fleire sikter.

 

Kaliberkombinasjonen som eg nemner synes eg er ideel til stor og småviltjakt spesiellt for den som vil ha kort mekanisme om noko slikt finnes.

Link to comment
Share on other sites

Med blaser får du jo ikke kortere "låskasse" (du får vel ingen låskasse, men dere vet hva jeg mener), men du får kort vandring på sluttstykket i en allerede kort børse.

 

Du kan jo også sette på en picatinnyskinne her. den må riktignok skrus fast, men så kan du jo benytte de kikkertene du måtte ønske.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jepp, bare å spørre .-)

Jeg kjenner bare Blaser og der får du som Think sier en redusert sluttstykkevandring pga sperre i magasinet. Jeg synes det funker veldig bra (har 308 og 223 selv). Vandringen er jo da tilpasset de to patronene istedet for å generellt være kort.

 

Montasjeløsningen til Blaser er dyr, men god. Har du to kikkerter som du ønsker å bruke på samme løpet er nok èn picatinnyskinne og to sett ringer den billigste løsningen. Selv bruker jeg stort sett Blaser sine montasjer, men har en Weaverskinne på 22lr løpet mitt hvor jeg har festet leupolden med prw ringer. Begge deler fungerer greit.

Link to comment
Share on other sites

Om du absolutt skal ha kort kasse: remington 700 SA. Med naglet rekylklakk og ekstra bolt til liten støtbunn.

 

Det har jeg faktisk tænkt på at få lavet. Så kan man jo nøjes med en riffel. Tror bare det er dyrt at købe et ekstra bundstykke. :evil:

 

Sendt fra min GT-S7710 med Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...