Jump to content

Børsemaker i NT som kan sette på lyddemper


sjorgen

Recommended Posts

Skulle ha montert lyddemper på Tikkaen. Har brukt en børsemaker på Steinkjer tidligere, og kan ikke si jeg ble videre imponert over arbeidet han gjorde, med å montere kikkertfester. Limsøl, skruer der han har gluppet med skrujernet og slitt ut stjerna i skruen.. I det heletatt, er ikke gira på å sende børse til han for å få montert lyddemper, risikerer jo å ende opp med ødelagt pipe.

 

Er det noen andre børsemakere i området som er å anbefale til jobben?

 

Er det forresten noen som har noe tips til demper? Er enn 222 rem, trenger ikke så fryktelig dyr en demper. Helt ærlig, gjerne en grisebillig en.

Eller bør jeg ta slike anbefalinger i en annen post?

Link to comment
Share on other sites

Er naturlig nok ikke så veldig gira på å si hvem det var, ettersom det kan være ren tilfeldighet at akkurat mitt gevær hadde litt dårlig finish. I den grad påmontering av kikkertfester har finish.. Dumt å henge ut folk, kanskje spesielt på nett. :)

 

Får se hvem jeg bruker neste gang. Hvordan er prisene på montering? Har inntrykk av at børsemaker ofte fører dempere sjøl, og helst vil montere disse. Men er vel ikke noe problem å komme med en demper som en har kjøpt sjøl?

Hadde ikke tenkt at det skulle bli så veldig dyrt, ser dere, spesielt med tanke på at jeg skal ha meg et gevær til om ikke så fryktelig lenge. Noen sider på nettet som har, kanskje utenlandske?

Link to comment
Share on other sites

Har brukt og sett arbeid fra samtlige børsemakere og syns alle har gjort en veldig bra jobb.

 

Tviler på at du får bytta mutterni dempern. Får selv gjenga opp for en en a-tec i disse dager og den har M14x1. Hausken sin skal også ha samme sizen.

 

Ikke noe problem å bytte gjengeparti på Hausken demperene ivertfall. Gjengene her sitter i ei hylse som er gjenget inn i demperen. Disse gjengene er festet med Lock-tite, men er mulig å skru ut. Du får bare børsemakeren til å lage en likedan hylse, med de innvendig gjengene du måtte ønske

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...