Jump to content

Meopta Meostar 3-10x50


vest

Recommended Posts

Er det nokon som har erfaring med dette? Ser at XXL no sel dei for 3990kr. Har ein jaktkompis som er ganske fersk i gamet og no vurderer han bytte ut sitt billige BSA sikte med eit godt allround sikte som gjev mykje for pengane.

Ellers er jo sjølvsagt Zeiss Classic 2.5-10x50 aktuell. Det same med Nikon Monarch Gold i samme dimensjon, den fås for øvrig også med lys til samme pris som Zeissen.

Ellers har eg tipas han om Zeiss Conquest 3-9x50 med tysk nr 4.

 

PS søkefunksjonen virkar ikkje.

Link to comment
Share on other sites

har en jaktkompis som har meopta artemis 1,5-6x42 på sin storviltrifle (hjort på vestlandet så det blir mest korte skudd). Artemis er hakket lavere på meoptas "rangsstige" der meostaren er øverst. han er imidlertid svært fornøyd med kikkerten.

 

selv har jeg meopta meostar håndkikkert i 8x42. denne kikkerten er jeg meget godt fornøyd med. den er rett og slett en nytelse å se gjennom. (personlig merker jeg ikke forskjell på min håndkikkert og min onkels zeiss)

 

Så hvis optikken er lik i håndkikkert og kikkertsikte (noe jeg tror den er) så kan du trygt kjøpe meoptasiktet til rifla di. og for 4000 kroner tviler jeg på at du kan få noe bedre :D

Link to comment
Share on other sites

En kompis av meg kjøpte netopp et slikt sikte.

jeg kjøpte meg netopp en zeiss classic 2,5-10x50.

hvis kompisen din har råd til å kjøpe zeissen er jeg overbevist om at han blir fornøyd. jeg syntes den var bedre en meoptan, men jeg har ikke skutt med meoptan, bare sett igjennom den.....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...