Jump to content

Valg av tennhette


Stihl Crazy

Recommended Posts

Lader 6,5x55 i en lee classic loader (bankeutstyret) til lee. Noen som kan fortelle hvilke tennhetter som er enklest å banke inn. Har rengjort hettelommene med lee sin Pocket cleaner, men synes likevel at de Winchester tennhettene som jeg har brukt var litt tunge å banke på plass. Kan det være en ide kanskje å først rengjøre hettelommene med lee sin Pocket cleaner deretter vaske hylsene i sitronsyre og Zalo?

Link to comment
Share on other sites

Lee Classic Loader er et ladesett der tennhettene skal bankes på plass, ladedsettet er enkelt og laget for denne framgangsmåten.

 

Jeg ville valgt Remington 9 1/2 tennhetter, de gir etter min erfaring minst motstand når de skal på plass.

Litt usikker på hvilket fabrikat du har på hylsene. Ulike hylseprodusenter har ulike mål(små forskjeller, men de er der) på sine tennhettelommer, så noen hylser har litt trangere tennhettelomme enn andre, prøv deg fram før du evt vurderer andre tiltak...

 

Lykke til med ladingen!

Link to comment
Share on other sites

Har tenkt tanken på det med tryghet og bankinga, bruker derfor briller og propper i ørene og faktisk en skjerm foran hele ansiktet også. Men har tenkt sån her, dersom det går galt så går det av bare en tennhette, dersom jeg kjøper meg for eks. en lee auto prime så kan vel alle tennhettene gå av dersom man er uheldig for den har vel magasin? Dersom auto prime metoden er sikkrere så tror jeg kanskje at jeg går for det for likte meg ikke når eg banka på plass, satt litt med hjerte i halsen.

Hylsene har til nå vært norma sine.

Link to comment
Share on other sites

Tenkte at eg skulle videreformidle ett tips eg fekk ein plass. For å få skikkelig blanke hylser så kan ein setta dei i ein hylseholder, eg har brukt lee sin. Den passe inn i ein drill deretter kjører ein på samtidig som ein har ei slags mjuk fila fra Jula har artikelnr 021951. Hylsene blir veldigt bra etterpå.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ingen?

Leste en test fra US of A som viste ca 9000 psi fra svakeste til hotteste LR tennhette og over 12000 psi fra hotteste LRM til svakeste LR. Samme kule, hylse, kruttype og mengde i testen

Kansje noe å tenke på når man makslader?

Viser ihvertfall at man må også vurdere tennhetten også når man makslader fra tabellene

Skal se om jeg finner igjen denne testen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...